Reuters ajansı Second Life'ta ofis açtı


Ülkemizde World of Warcraft ve Knight Online'dan fırsat gelmeyen, gelse bile çok az insanın girebileceği, tuhaf, yaratıcı fikirlerle dolu ve bir o kadar da sapıkla dolu bir oyun Second Life. Oyunda, oyunun kodlarına müdahale ederek size ayrılan bölge içinde istediğinizi yapabiliyorsunuz ve öyle bir fenomen haline gelmiş durumda ki Second Life, gerçek dünyayı da etkilemeye başladı. Amerika kongresinin oyun içindeki ekonomiye vergi kesmeyi düşünmesi, Irak'ta sakatlanan bir askerin oyun içinde kurduğu yardım cemiyetiyle savaş karşıtı bir hareket başlatması, U2, Depeche Mode gibi grupların oyun içinde konser vermeyi düşündüklerini açıklaması ve her para olan yerde olduğu gibi, gerçek parayla dolandırılanlar, sanal telekız servisleri. Liste uzadıkça görüyoruz ki bu gibi şeyler biz sıradan DVO'cuları aşıyor ve Second Life'ın genişlemesi yakında duracak gibi gözükmüyor.

Oyunla gerçek dünyayı kaynaştıran en son şey, dünyanın en saygın haber ajansı Reuters'in Second Life içinde bir büro açması oldu. Oyun içindeki ofislerinden, gerçek dünyayla ilgili haberleri yayınlayacak olan Reuters, oyuncuların takabileceği ve güncel haberleri takip edebilecekleri Reuters News Center adlı bir de obje dağıtacak. Reuters'in Second Life'daki muhabiri Adam Pasick (oyun içi ismiyle, Adam Reuters) bu projeyi yürütüyor olacak (aha bu da resmi).

Vıyyy başımıza gelenler! Daha neler göreceğiz bakalım... Başımıza daş yağacak daş... Oyun sanal, fahişe gerçek... Matrix gerçek oluyor!... Vs. vs. vs. (gelecek haftanın olası haber dergisi ve pazar ilavesi başlıkları) .

Yorumlar

Rattlehead dedi ki…
Ahanda böyle bir oyun varmış,benim haberim yokmuş!Hiç dikkatimi çekmedi bu oyun,sorması ayıp(çünkü "dergiyi alıyon da okumuyon mu?" sorusu ile karşılaşmak istemediğim için "ayıp" dedim)siz bu oyunu incelediniz mi?Hayat simülasyonlarını sims'ten(yani başlangıçtan) beri uyuz olduğum için(ki umarım bu oyun da hayat simülasyonudur,yoksa lafım boşa gidecek)takip etmiyorum.Ben kendimi idare edemiyorum,bi de sanal benliğimle mi uğraşıcam,üstelik yıllarca peeah!Neyse,olurda merak edersek bu oyuna nerden ulaşırız(lafı pis çevirdim galiba)Sinan Abi?
Blaxis dedi ki…
Bu oyun ne Sims'e, ne de başka bir oyuna benzemiyor. Ben de denemedim, dergiye de yazmadık. Uzaktan takip etmekle yetiniyoruz.
videodrone dedi ki…
Ben de haber ilk önce ntvmsnbc'de görmüştüm.
Sonunda bu da mı olacaktı dedim? Reuters'e yaptığım iş başvurusunu kibarlıkla geri çeviren yöneticiler bari bu oyuna muhabir yapsalarmış beni. Oyunu ilk defa duydum ama kolay uyum sağlayan, prezentabl vesayireyimdir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anime, çizgi film değildir!

12'den 20. Güne Zıplayış

388@0