Kayıtlar

Ekim, 2006 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Bugünün kıymetini bilmek

Artık bizi biz yapan ve birbirimize bağlayan değerlerimizi kaybetmemek için biraz daha fazla çaba göstermemiz gerekiyor. Eskiden büyük bir coşkuyla kutlanan bir gün iken, şimdilerde hiç kimsede bugünün önemini gerçek anlamda kavrayan bir tutum görememek üzüyor beni. Atatürk gibi bir önderin liderliğinde, milyonlarca şehit vererek bu ülkenin kurulduğunu asla unutmamalıyız. Ama ne yazık ki insanoğlu, canı acımadıkça unutan bir tür.

Diğer yandan, bugün yüzü gülerek yürüyen o kadar çok insan gördüm ki, ümitsizliğim bir nebze olsun dağıldı.

Hepimizin Cumhuriyet Bayramı kutlu olsun.

Gelecek hafta çıkacak oyunlar

Resim
Fazla zamanım yok, o yüzden hızla listeye giriyoruzzz. Çok fazla oyun var yine, o yüzden önce özetleri, sonra tam listeyi veriyorum geçen haftaki gibi:

BAYRAM HARÇLIĞINI GÖMECEĞİM OYUNLAR:

24 Ekim Salı
Dark Messiah of Might and Magic (PC) - FPS
Marvel: Ultimate Alliance (PC,PS2,360) - Aksiyon
Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption (PC) - GZS
Rogue Galaxy (PS2) - RYO

26 Ekim Perşembe
Anno 1701 (PC) - Yapı stratejisi
Pro Evolution Soccer 6 (PC,PS2,360) - Futbol

27 Ekim Cuma
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (PC) - Aksiyon

TAM LİSTE:

23 Ekim Pazartesi
The Sacred Rings (PC) - Adventure
WTF (PSP) - Bulmaca
Dungeon Siege: Throne of Agony (PSP) - Aksiyon RYO

24 Ekim Salı
Dark Messiah of Might and Magic (PC) - FPS
F.E.A.R.: Extraction Point (PC) - FPS
FUEL (PC) - Yarış
Marvel: Ultimate Alliance (PC,PS2,360) - Aksiyon
Phantasy Star Universe (PC,PS2,360) - RYO
Snoopy vs The Red Baron (PC) - Aksiyon
Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption (PC) - GZS
Eureka Seven Vol. 1: The New…

Yarın bayram, erken kalkın çocuklar...

Gerçi bugün arefe ama olsun, yarın bilgisayar başında olmayacağım. Bu yüzden ben şimdiden bu güzel günlerde sevdiklerinizle birlikte mutlu ve huzurlu olmanızı diliyorum Allah'tan. Hepinize mutlu bayramlar :)

Unutulmaz oyun anları #3

Hazır söz C&C'den açmışken, Kane'le tanıştığımız anı hatırladım. NOD tarafının 5. görevdeyiz ve oyunun başından beri bize komutanlık yapan Seth bir sonraki hedefinizi verir: Birkaç gariban Afrika ülkesindeki görevin ardından yeni hedefimiz Pentagon'dur! Seth bariz bir şekilde önceki görevlerde gösterdiğimiz başarıyı kıskanmaktadır. Biz "nasıl yani??! Hangi ordu ve ben??!!" diye düşünerek videoyu izlerken, Kane gelir.

Command & Conquer 3'e Oscar'lık kadro!

Resim
Command & Conquer serisinin bölüm arası videolarına bayılırdım, ama FMV video devri 5 sene önce kapandı. Bu yüzden C&C 3'e biraz soğuk bakıyordum.

Ama geleneği bozmak istemeyen yeni C&C 3: Tiberium Wars'un yapımcıları oyuna öyle bir oyuncu kadrosu oluşturmuş ki, oyunu bırakıp sadece ara videoları seyretmek isteyebiliriz.

Sevgili okuyucular, kusura bakmayın, akşam akşam ağzımı bozacağım ama... OHANNES!! Bu kadro ne??! Command & Conquer 3'te rol alacak oyuncular arasında şimdiye kadar açıklananlar: Joe Kucan, Tricia Helfer, Josh Holloway, Michael Ironside, Billy Dee Williams, Grace Park, Ivana Bozilovic ve Shauntay Hinton. Bu isimler size bir şey ifade etmiyorsa, aşağıdaki resimlere gelin hep birlikte bakalım:



Joe Kucan (Kane'siz C&C düşünülebilir mi?)
Michael Ironside (Starship Troopers, Splinter Cell'de Sam Fisher'ın sesi)Grace Park (Battlestar Galactica'da Boomer karakteri)Josh Holloway (Lost'un Sawyer karakteri)
Tricia Helfer (Tanıtmam…

Gears for Windows

Resim
PC'cilere ve Xbox 360'ları durduk yere yanmış olan dergi editörlerine iyi haber! Alman oyun sitesi Consolewars 'un haberine göre, Gears of War XBox 360'a özel bir oyun değil. Haberin kaynağı olarak, İsviçre'deki bir distribütörden sızan bir çıkış tarihi listesi. Bu listeye göre Microsoft'un yeni başlattığı Games for Windows çatısı altında toplanan 2007'de çıkacak oyunlar arasında Gears of War da var.

Haberin doğruluğu, sızan liste, sızdıran yer falan pek bir sallantıda. Bu habere dayanarak kesin bir şey söyleyemem. Ama şahsi fikrimi soracak olursanız, Gears of War PC'ye çıkacak ve "Vista Exclusive" olacak (Microsoft sadece konsol satmıyor biliyorsunuz). Ve evet, Ubisoft henüz "resmi olarak" söylemese de, Assasin's Creed de PC'ye çıkacak.

Haberin bir Alman sitesinde çıktığı gün, "elektrikli testere" içeren şiddet dolu sahneleri yüzünden oyunun Almanya'da yasaklanması da ayrı bir güzellikmiş.

Üçüncü Xbox yolda

Babaannem "Allah insanı açlıkla terbiye etmesin" diye dua ederdi. Microsoft söz konusu olunca bu duanın geçerliliğini kaybettiğini söyleyebiliriz. Neden mi? Bugün Microsoft Avrupa ofisinden birisi (hadi çok merak ettiyseniz, Chris Lewis) bir sonraki Xbox üzerinde çalışmaya başladıklarını açıkladı!

Kikizo adlı siteye yaptığı açıklamada (ismin komikliği sizi aldatmasın, güvenilir bir sitedir) "Ön çalışmalar çoktan başladı" diyor Chris. "Bunu yapmak zorundayız. Bu sektörde poponuzun üstünde uzun süre oturmanıza ne müşteriler, ne de yapımcılar izin vermez " diye devam ediyor.

"Yine de daha uzun süre 3. Xbox hakkında konuşmayacağız. Bir önceki konsolu daha yeni çıkarttık, nefes almamıza izin verin" diyor.

Bu açıklamanın tüm dünyanın gözleri bir ay sonra çıkacak olan Wii ve PS3'e dönmüşken gelmiş olması, ucuz bir pazarlama taktiğinden başka bir şey değil. Çünkü Microsoft'taki "büyük abiler", Xbox departmanına gönderdikleri bir uyarıyla …

İki Snake çıktı meydane...

Yorumsuz :)

Reuters ajansı Second Life'ta ofis açtı

Resim
Ülkemizde World of Warcraft ve Knight Online'dan fırsat gelmeyen, gelse bile çok az insanın girebileceği, tuhaf, yaratıcı fikirlerle dolu ve bir o kadar da sapıkla dolu bir oyun Second Life. Oyunda, oyunun kodlarına müdahale ederek size ayrılan bölge içinde istediğinizi yapabiliyorsunuz ve öyle bir fenomen haline gelmiş durumda ki Second Life, gerçek dünyayı da etkilemeye başladı. Amerika kongresinin oyun içindeki ekonomiye vergi kesmeyi düşünmesi, Irak'ta sakatlanan bir askerin oyun içinde kurduğu yardım cemiyetiyle savaş karşıtı bir hareket başlatması, U2, Depeche Mode gibi grupların oyun içinde konser vermeyi düşündüklerini açıklaması ve her para olan yerde olduğu gibi, gerçek parayla dolandırılanlar, sanal telekız servisleri. Liste uzadıkça görüyoruz ki bu gibi şeyler biz sıradan DVO'cuları aşıyor ve Second Life'ın genişlemesi yakında duracak gibi gözükmüyor.

Oyunla gerçek dünyayı kaynaştıran en son şey, dünyanın en saygın haber ajansı Reuters'in Second Life içi…

Unutulmaz oyun anları #2

Bu introyu ilk gördüğümüzde, sene 99 falandı yanılmıyorsam, Tuğbek'le çenemiz düşmüştü şaşkınlıktan yere. Çocuk gibi, odaya kim gelirse "bak inanılmaz bir şey göstereceğim sana!" diye çağırıp zorla izletiyordum. CGI bir animasyon için bile fazlasıyla detaylıydı. Ama, esas inanılmaz olan, üstad Uematsu'nun muhteşem müziğinin, dövüşle ve videonun geneliyle uyumu. Yapımcıların ve müzisyenin ustalıklarının doruğuna çıktığı anlardan birisiydi bu intro ve ardından gelecek 80 saatlik harika, unutulmaz maceranın da habercisiydi.

Ben şimdi 12'nci için hazırlıyorum kendimi :)

Gelecek hafta çıkacak oyunlar ve haftanın oyunu

Resim
Oyuncu olmak için ne güzel bir hafta. Tam 37 yeni oyun çıkıyor ve bunlardan 9 tanesi dikkate değer oyunlar. PSP'de de biri ilginç biri retro iki oyun var: WTF ve Space Invaders Evolution. Onun haricinde bir sürü de gereksiz oyun var. Bu yüzden ilk önce kaçırılmaması gerektiğini düşündüğüm, anlamlı oyunları, ardından da tüm çıkacak oyunları yazıyorum. Aha da:

ANLAMLI LİSTE

16 Ekim Pazartesi
Family Guy (PS2, PSP) ? Aksiyon Adventure

17 Ekim Salı
Canes Canem Edit (PS2) ? Aksiyon
Sam and Max 2 (PC) - Adventure
The Sims 2: Pets (PC, PS2, DS, PSP) - Yaşam simulasyonu
WTF (PSP) - Bulmaca

19 Ekim Perşembe
Battlefield 2142 (PC) - Online FPS
Splinter Cell: Double Agent (PC, PS2, 360) - Aksiyon

20 Ekim Cuma
Age of Empires 3: The Warchiefs (PC) - Strateji
Football Manager 2007 (PC) - Menajerlik


TAM LİSTE

16 Ekim Pazartesi
D.I.R.T. (PC) - Aksiyon
Family Guy (PS2, PSP) ? Aksiyon Adventure
Puzzle de Harvest Moon (DS) - Bulmaca
Scooby Doo! Who?s Watching Who (PSP, DS) ? Aksiyon Adventure

17 Ekim Salı
ATV: Offroad Fury…

Unutulmaz oyun anları # 1

O kadar uzun zaman oldu, ama o kadar iyi hatırlıyorum ki O'nu ilk kurduğum zamanı... Bu giriş videosu, beni derinden etkilemişti. Galiba oyuna başlamadan önce iki veya üç kere izlemiştim.

Bir kere başladıktan sonra da, hiçbir şey aynı kalmadı.

Wii güneşli havada çalışmıyor mu?

Resim
"Hayır" diyor Nintendo. "Güneş ışığı Wii'nin çalışmasını etkilemiyor."

Bu rivayetin çıkma nedeni, New York'taki Nintendo World adlı dükkanda (dükkana bakar mısınız?) bazı Wii deneme birimlerinin sürekli kapalı olması. Direkt güneşi aldıklarından, hareket algıyacılarının çalışmadığı ve bu yüzden Wii'lerin kapalı oldukları zannedilmiş ve internette derhal rivayet yumağı oluşmuş.

Bir Nintendo yetkilisi "şu ana kadar yaptığımız hiçbir testte, ışığın Wii oynanışını etkileyecek şekilde işaretleyici ve algılayıcı çubuğu (TV'nizin üstünde duruyor diye anne babanızın kıl olacağı, wii karşısında yaptığınız hareketleri algılayan büyülü aparat) etkilediğini görmedik" diye açıklama yaptı.

Playstation 3'e ilgi artıyor

Resim
Interpret adlı araştırma şirketinin yaptığı araştırmaya göre, PS3'ün popülerliği zirvede. Konsolların açıklanan fiyatlarından satın almaya niyeti olan kişi sayısı:

PS 3: 8.9 milyon
Wii: 5.7 milyon
Xbox 360: 800 bin

Bana göre ise, sadece 2000 kişi üzerinde, online olarak yapılmış bir anket çalışmasının, ABD'deki tüm konsol kullanıcılarına orantılanması (15.4 milyon kişi) hiç de sağlıklı değil. PS3'e ilgi elbette artacaktır (Amerika'da çıkışına 1 aydan az kalmışken nasıl bir reklam kampanyası yürüttüklerini Allah bilir). Ama bu kadar orantısız olmayacağı kesin.

Yeni template

Nedense eski template'de bir sıkışmışlık hissi vardı değil mi. Bu sabah üzerinde uzun süre (yaklaşık 30 saniye) düşündükten sonra yeni bir template'e geçmeye karar verdim.

Xbox 360 Haxxor??! Pwned?!!

Resim
Gamepro 'da yayınlanan bir habere göre, Xbox 360 için ilk çalışan modchip'lerin yapıldığı söylentisi yayıldı. "Zaten kopya oyun oynanıyordu 360'ta" demeyin. Firmware update'i haricinde çalışan bir modchip daha önce yapılmamıştı. X-ICE Modchip 1.0 adındaki modçiple oyunların çalışması için çok uzun bir işlem gerektiği söyleniyor.

Buraya kadar Gamepro'dan aldığım haber tamam. Ancak yaptığım ufak bir araştırma, bu modchip'in henüz çıkmamış olabileceğini, hatta fake olabileceğini gösteriyor. Modçipin isminin geçtiği sitelerde referans olarak gösterilen www.icemodchip.com alımış ama henüz açık değil. İnternetteki birçok forumda da bunun fake bir haber olduğu konuşuluyor.

Bu haber fake olabilir, birisi GamePro'yu yemiş olabilir. Ama artık esas soru icemodchip'in fake olup olmadığı veya 360'ın çiplenip çiplenemeyeceği değil, 360'ın ne zaman çipleneceği. Kırık mühendisleri ve hacker'ları yeni nesil bir konsolun "bekaretini bozmak&quo…

Demek oyun yapımını öğrenmek istiyorsunuz?

Resim
İşte size fırsat: Next-Generation sitesi sizi oyun yapımı hakkında her konuda eğitecek 50 kitabın incelendiği bir araştırma hazırlamış. Araştırmayı hazırlayan Ernest Adams "Bu kitapların hepsini okuduğumu iddia edemem. Ama bu listeyi çok saygı duyduğum oyun yapımcılarından aldığım tavsiyelerle oluşturdum " diyor.

Kitapların altında toplandığı kategoriler:
1- Oyun teorisi
2- Oyun tasarımı pratikleri
3- Senaryo ve akış yazımları
4- Grafik tasarım
5- Müzik ve ses
6- Online topluluk yönetimi
7- Oyunların tarihi
8- Sosyoloji
9- İnsanlar, projeler ve işler
10- Diğer medya ve yararlı konular
11- Arkaplanlar
12- İlham kaynakları

Eğer oyun yapımıyla CİDDİ OLARAK (daha ne kadar vurgulayabilirim bilmiyorum) ilgileniyorsanız, bu çalışmadan çok iyi bir başlangıç noktası olabilir sizin için.

Afterburner PSP'ye geri dönüyor

Resim
Gençlik hatıralarının büyük kısmı, Arcade salonlarındaki makinalara tüm harçlığını yatırmaktan ibaret olan eski kurtlara iyi bir haberim var: SEGA'nın unutulmaz klasiği Afterburner Sony PSP için yeniden yapılıyor. Planet Moon Studios tarafından (önceki oyunları: Giants, Armed & Dangerous ve Infected) hazırlanan Afterburner: Black Falcon'da 19 jet uçağını yöneteceğimiz tek kişilik senaryo ve co-op görevleri, Wi-Fi multiplayer seçenekleri olacak.

Planet Moon Studios'un yöneticisi Bob Stevenson "Oyunu arcade'den uyarlamaktansa sıfırdan yapmak çok daha kolay olacak bizim için" dedi. "Böylece PSP'nin özelliklerini sonuna kadar kullanabileceğiz."

Bunu yazarken Top Gun'a özendiğimiz "jetgil" günlerimizin oldukça geride kaldığını farkettim. Hiç mi heyecan duymaz insan yahu, eski bir klasik geri dönüyor? Neyse, ben bunun babasını da sevmezdim zaten...

Haftaya piyasaya çıkacaklar (9-15 Ekim)

Resim
Okulların başladığı şu zamanlarda oyun oynamaya zaman bulmak zor zenaat, biliyorum. Ama yılbaşı sezonu, okulların açılışıyla çakışmaya başlıyor ve oynanası oyunların sayısı giderek artıyor. Önümüzdeki hafta nispeten sakin geçse de, zaman katili olabilecek oyunlar da geliyor.

Bundan sonra fırsat bulduğum her pazar günü, bir sonraki hafta çıkacak oyunların tam bir listesini hazırlayacağım burada. Bu oyunlardan en dikkat çekicilerini, takip etmeye değecek oyunları kırmızıyla işaretleyecek ve bir tane de gelecek haftanın en iyi oyunu seçeceğim. Umarım işinize yarar.

PC
Family Feud / Aile oyunu / 09 Ekim Pazartesi
Warhammer 4K: Dark Crusade / Gerçek zamanlı strateji / 09 Ekim Pazartesi
Championship Manager 2007 / Menajerlik / 13 Ekim Cuma
Earache Extreme Metal Racing / Yarış / 13 Ekim Cuma
Flight Simulator X / Simulasyon / 13 Ekim Cuma
Gothic 3 / Rol yapma oyunu / 13 Ekim Cuma
Maelstrom / Gerçek zamanlı strateji / 13 Ekim Cuma
Stronghold Legends / Strateji / 13 Ekim CumaSONY PLAYSTATION 2
God Hand / …