Uzman Sorusu: MGS filmini kim yönetecek?

Eninde sonunda bir Metal Gear Solid filmi çekilecek. Hideo Kojima henüz resmen kabul etmemiş olsa da, bu olacak. Hatta bir rivayete göre Konami filmin bir "beta" senaryosunu hazırladı ve çeşitli yönetmenlere göndermeye başladı bile. Yıllardır Snake'i kimin oynayacağını (ne!? filmde mi oynayacağım?!?) tartışıp duran bizler için bu iyi bir haber.

Ama kötü haber tez duyulur kuralına uygun olarak, MGS filmi konusunda nette korkunç bir haber yayıldı: Filme yönetmen olarak Uwe Boll düşünülüyordu! O Uwe Boll ki ömrünü oyunların rezalet ötesi filmlerini yaparak, oyunların dünyanın gözünde daha da düşmesine adamış bir insan evladı, Metal Gear Solid gibi bir oyun olmaktan öte, bir efsane, derinliği ve kareografisiyle herhangi bir aksiyon filmini ona katlayan bir interaktif tecrübeyi çekecekti ha? "Uwe Boll" kimdir diyorsanız, bazı çalışmaları: House of the Dead (IMDB notu: 10 üzerinden 2.1), Alone in the Dark (IMDB notu: 10 üzerinden 2.2) ve Blood Rayne (IMDB notu: 10 üzerinden 2.3). FarCry, Dungeon Siege, Postal ve Fear Effect'in filmlerini de şu anda çekiyor (çekmez olasıca!)

İşte böylesine yeteneksiz bir yönetmene (bazıları bu kadar başarısızlığı ardarda sıralayanlara "kült" dese de, ben yeteneksiz demeyi tercih ediyorum) MGS gibi bir eserin yönetmenliğini neden vermek istesinler? Üstelik Uwe Boll da internet oyun portal 1UP'a verdiği röportajda, filmin senaryosunun kendisine gönderildiğini onaylamıştı!

Ardından bir MGS filmi çekilecekse, onun yönetmeni olmasını dilediğim, Snake'i beyaz perdede yönetmek söz konusu olduğunda fikir beyan etme hakkına sahip olan tek kişiden kesin açıklama geldi. Hideo Kojima kişisel blog'unda (biraz acımasızca da olsa) aynen şöyle dedi:

"Absolutely not! I don't know why Uwe Boll is even talking about this kind of thing. We've never talked to him. It's impossible that we'd ever do a movie with him."

yani

"Kesinlikle olmaz! Uwe Boll'un böyle bir şeyi neden söylediğini bile bilmiyorum. Onunla hiç konuşmadık ve onunla bir film yapmamız imkansız."

Evrensel dilde dedikleri gibi.... OHHHHH!...

Yorumlar

Ragnor dedi ki…
Uwe Boll cidden garip bir adam. Yani bir insan bu kadar başarızsız olmasına rağmen bu kadar çok iş bulabiliyor aynı konuda. Dağıtımcı firmaların başındaki takım elbiseli gerzeklerin işi tabii.

Bunun dışında şöyle birşeyler sormak geliyor içimden. Niye bu kadar çok oyunun filmi çıkıyor? Gerçektende bu oyunları beyazperde de görmek istiyor muyuz? Onlar yerine orijinal yapımlar olsa daha güzel olmaz mı?
Ve en önemlisi niye güzel olan herşeyi kapitalizm çarkları içinde mahfederken oturup izliyoruz ve hatta bazılarımız alkış tutuyor?
Adsız dedi ki…
Uwe Boll yönetsin. MGS hep iyi olmamalı zaten. (Eheheh evet çok kötüyüm.)

Ben hala oyunlardan da orijinal filmler çıkabileceğini düşünüyorum. Fakat öncelikle şu "popüler oyunun filmini yapalım" mantığını kafalarından atmaları gerekiyor. (tabii ki bu da neredeyse imkansız gibi bir şey.)

Oyunların büyük bir kısmı çizgisel bir yapıya sahip. Bu da yönetmenlere pek seçenek bırakmıyor bana kalırsa. İlla ki oyunla bağdaştırılabilen bir şeyler yapalım diye kastıklarından dolayı bocalayabiliyorlar.
Adsız dedi ki…
Hmm o zaman bir komplo kurup ortadan kaldırmak lazım bu adamı yoksa Mgs'in de suyu çıkacak.
Solidsnake dedi ki…
Kesinlikle oh.
Brane dedi ki…
Son öğrendiğime göre Uwe Boll bunun üzerine tekrar bir açıklama yapmış. Türkçesini aynen yapıştırıyorum yapıyorum:

---

"Hideo'yla konuştum, haberler iyi. Kendisiyle filmi benim yapmam konusunda anlaştık ve olay tatlıya bağlandı. Sonuçta tüm oyun filmlerini ben yapıyorum, işin raconunu biliyorum. Şimdi iş sadece oyuncuları belirlemeye kaldı. Ama buradan MGS hayranlarına da ilk kez burada açıklayacağım bir haber vermek istiyorum: Snake'i kimin oynayacağını belirledik! Çok değerli bir aktör olan ve ülkesindeki hemen hemen tüm filmlerde başarıyla rol almış Mehmet Ali Erbil ile Snake'i oynaması için prensipte anlaştık. Filmin çekimlerine başlamamız sadece an meselesi...

Kaynak: http://www.bullshitnews.com/article.php?id=uwesfakecomment&answeris=42


---


İşte böyle. Ben haberi yazanların yalancısıyım...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anime, çizgi film değildir!

388@0

12'den 20. Güne Zıplayış