S.T.A.L.K.E.R.'ın yalan olması mümkün mü?


Burada oyunlar ve dergi ile ilgili konuların haricinde yazacağım diye düşünüyordum ama bütün gün insanın gözünün önünde olunca bu pek mümkün olmuyor. 2 gün önce gözüme çarpan bir "firma içinden çok gizli bir sızıntı"da, STALKER'ın (noktasız yazıyorum diye kusuruma bakmazsınız umarım) yapımcı ekibi GSC'nin yıllardır herkesi kandırdığı ve oyun motorunun hala bitirilmekten çok uzak olduğunu okudum. GSC son zamanlarda yapım ekibinden birçok kişiyi işten çıkartmış ve daha da kötüsü, STALKER'ın yapım aşamasıyla ilgili doğru düzgün dokümanlama yapmadıklarından oyunun dağıtım hakları elinde olan THQ, oyunu alıp başka bir yapım ekibine de veremiyormuş. GSC'den kuş uçuran kişi "şu anda bu projeyi kimse bitiremez, program kodları bile param parça halde" diyordu.

Bu haberden 24 saat sonra tüm basına GSC'den gönderilen resmi bir e-posta ve oyunla ilgili bu rivayetleri yalanladı. 40 kişilik ekipten sadece 5'inin işten çıkartıldığı, işten çıkartılanların da oyunun grafik aşaması bittiği için grafikerler olduğu söyleniyordu. Bugün GameSpot dahil birçok sitede yayınlanan THQ kaynaklı haberde ise, oyunun çok yakın zamanda beta testine gireceğini söyleniyor ve bundan sonra başka bir "gecikme" yaşanmayacağı iddia ediliyordu.

Benim fikrimi soracak olursanız, bundan 5 sene önce ilk duyurulduğunda (o zaman oyunun ismi Oblivion Lost'du) biraz heyecan vericiydi. Ama oyunla ilgili son zamanlarda gördüğüm videolar pek iç açıcı değil. Grafikler yeni nesil gibi görünse de, çok fazla takılmalar yaşanıyordu. Oynanışla ilgili de ciddi şüphelerim var ve her şey bir yana, oyunda kullanılacak 4 araçtan üçünün hurda bir kamyon, bir traktör ve hurda bir Skoda olması oyunda gerçekçilik adına eğlenceden fazlasıyla vaz geçildiğini düşündürüyor bana.

Kötü veya değil, 5 sene bekledikten sonra bu yıl içinde sonunda oynayacağız sanırım şu oyunu. Oyunla ilgili çıkan rivayetler asılsız olsun veya olmasın, önemli değil bence. Birşeylerin harekete geçmesini sağladı bu haberler. Aylardır sesi çıkmayan yapımcıların sıkı bir dürtüklenmeye ihtiyacı varmış demek ki.

Yorumlar

Ragnor dedi ki…
Bana göre kesinlikle Tarkovsky'nin muhteşem filmi Stalker'in kötü bir kopyası olan bir oyun olacaktı. Başta biraz ümitlerim vardı açıkcası ama Görünmeyen yaratıklara makinalı tüfekle mermi boşalttığımızı görünce videosunda oyunun birşeye benzemeyeceği kanaatini getirdim. Şimdi bu haber üzerine demek istiyorum ki Stalker zaten çoktan yalan olmuştu, ister çıksın ister çıkmasın.
Kaan dedi ki…
Yıllarca çıkmasını beklediğimiz oyunlar sinir bozmaya başladı artık, DN:Forever'ı hatırlarmama bile gerek yok sanırım. Hatta forever hatırlatmasam daha iyi olacak...

p2p kaynaklarında pek sayın stalker'ın beta/demo/alfa/gama/cycloid sürümleri dolanıyor fakat hiçbiri düzgün çalışmıyor, çalışsa bile birkaç saniye sonra mavi ekran ile sizi romantik bir havada bırakıyor...

Tamam bunu geçtim de oyunu merak ediyorum, ciddi bir şekilde bu harcadığı yıllarar değecek mi ? İnsanlar üzerinde bıraktığı bu merak/heyecan duygusuna yetecek mi ? Fos çıkarsa ne olacak ?

Garip..
Adsız dedi ki…
Sevgili Sinan,

STALKER hakkında çıkan söylentilerin doğru olmadığı GSC tarafından açıklandı. Oyun beta aşamasında ve her şey planlandığı gibi gidiyor.
Adsız dedi ki…
Yazdıklarına katılmıyorum ya da katılmak gelmiyor içimden. Oyun çıktığı zaman grafikleri rakiplerinin yanında vasat kalacak belki, ama geriye kalan özellikleriyle bile muhteşem olacağını düşünüyorum. Neden? Çünkü hem çok sağlam bir atmosfere sahip olacak gibi, hem de oyuncuya serbestlik tanıyacak gibi duruyor. Bir de özgün bir hikayeye sahip olursa ve bu hikaye iyi işlenirse klasik sıfatını almaması için hiçbir neden yok bence. Tamam, zaten bu yazdıklarımı tüm yapımcı firmalar vadediyor ama STALKER'ın gerçekten bu özelliklere sahip olacağını düşünüyorum. Bu oyunu kanımın son damlasına kadar savunurum, hastasıyım. :)
Pathologic dedi ki…
Yorum nerede fırçasını yedikten sonra bir yorum yazmak farz oluyor tabi ki :)
Şahsen o kuş uçuran kişiye inanmadım desem yalan olur.Çünkü; ben yıllardır bu oyun yapılıyor diye düşünürken bir kaç ay önce bir sitede grafik motorunun henüz yeni tamamalandığını okumuştum ve ilk şokumu yaşamıştım.Yani oyunun hala bitmekten uzak olduğu bir durum hiç te anormal değil.Bunun yanında oyun grafik olarak artık devrimsel bir şeyler yapamayacak gibi geliyor bana.Ama yine de çıktığında en atmosferik oyunlardan biri olacağını düşünüyorum.Tabi çıktığında gerçekten "bitmiş bir halde" olursa...
Adsız dedi ki…
Evet beklenen haber geldi,Oyun 2007 ye ertelenmiş ?!?
Adsız dedi ki…
En çok beklediğim oyun Stalker, umarım güzel olur :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anime, çizgi film değildir!

388@0

12'den 20. Güne Zıplayış