Please Insert Coin Into Your Xbox 360


"Dijital oyun dağıtımı sistemleri" (digital distribution) geliştikçe orijinal oyunlara sorunsuz ulaşmanın yolları artıyor (bkz. gümrükte oyunlara tekme tokat girişen memurlar). Ama geniş bant internet ve yarı yarıya dijitalleşmiş yaşamlarımızda hiç akla gelmedik bir şey oldu: Microsoft'un Xbox 360'sında bu dijital dağıtımın çok ilgi çekici bir retro versiyonu hayata geçti.

Nasıl mı? Şöyle; biliyorsunuz Xbox ve Xbox 360'ın Live! adı altında çok gelişmiş bir online sistemi var. Buradan Xbox 360'ında harddisk bulunan (şanslı azınlık ötesi insanlar) shareware oyunlar ve çıkmamış oyunların demolarını indirebiliyor. Çok yakın zamanda bunlara eski ve popüler oyunların çok ucuz versiyonları da eklenecek.

Gauntlet ve Street Fighter 2 Capcom tarafından Xbox Live Arcade'e uyarlanacak ilk oyunlar. Bu oyunları isterseniz 5 dolara 360'ınıza (360'ınız??? beni de çağırın!) indirebileceksiniz. İsterseniz de (şimdi sıkı durun) çeyrek dolara oyunu kaybedene kadar veya oyundan çıkana kadar oynayabileceksiniz! Tıpkı eskiden "Ateri" salonlarında makinalara jeton atmamız gibi, düşünebiliyor musunuz heyecanı??? "Peki bu nasıl olacak?" derseniz, bu eski oyunlar zaten çok az RAM harcadığı için, makinanın belleğine geçici olarak yazılacak ve siz "yandığınızda" bellekten silinecek... Yaşasın nostalji diyorum ve ekliyorum: GELSİN ARTIK ŞU BİZİM 360, EY SEVGİLİ GÜMRÜK!!!

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Biz retro gaming'i Mame ve çeşitli emülatörler ile yaparken Xbox 360'ın ta daa! diye ortaya çıkıp böyle bir şey yapacağını söylemesi oldukça iyi(tabii xbox 360 konsol sahipleri için),hayırlısı olsun diyelim (: Bu arada şu gümrük, olayı iyice abarttı.Heralde adamlar verimiyecek sizin konsolu :p
Adsız dedi ki…
Jetonun "çlink" sesini hiçbir şeye değişmem. İşte bu yüzden Atari Salonlarını seviyorum.
Ragnor dedi ki…
Internet üzerinden oyun satma, dağıtım yöntemi önce bağımsız oyun geliştiricileri tarafından, ardından da Valve'ın Steam'i tarafından başarısı kanıtlanmış bir yöntem. Microsoft akıllıca bir karar vermiş durumda. Hatta bununla da kalmayıp Microsot Casual Games adı altında bağımsız oyun geliştiricilere de bir kapı açtılar.
Bu arada bağımsız oyunların iki türü olduğu biri dağıtımcıların genelde istemeyeceği, yenilikçi fikirlere sahip, ilginç oyunlarken diğeride casual games denen basit eğlencelik masaüstü oyunlarıdır. Kötü anlamda söylemiyorum bunu, oldukça güzel oyunlar vardır bu türe girecek ama kabul edin ki hiç biri bahsettiğim diğer türdeki yenilikçi havaya sahip değildir. Daha çok bilinen eğlenceli bir oyunun klonlarıdırlar ve başarılı olanlarıda başarılı klonlardır :).
Neyse söylemek istediğim ise Microsoft'un bağımsız oyun geliştiricileriyle ilgilenecek kolunun adının Microsoft Casual Games olması beni şaşırtmadı açıkcası ve evet kelimeler ardında art niyet ararım ben :).

Kiralama konusuna gelince, MS 3. Xbox'ta bütün oyunları kiralamaya, 4.sünde ise konsoluda satmayı bırakıp sadece kiralamaya başlar.

Bunlar dışında şöyle bir maruzatım var. Arkalarındaki büyük firmaların reklam ve dağıtım gücü ile burnumuzu burnumuza sokulan kapalı konsolların (proprietary consoles, iyi bir çeviri olmadı ama idare eder) sıradan bir oyuncunun ağızının sularını akıtmasını anlayabilirim ama siz dergi yazarlarının, oyun basınının, bilmiyorum ama biraz bu kadar hayranlık duymanız şaşırtıcı geliyor bana. Bu konsollar oyun sektöründe ilerleme sağlamayacak en azından finansal açı haricinde. Aksine üzerlerinde birbirinin kopyası oyunlar çıkacak, eski konsollarda da olan birşeydi. Bu konsollara çıkacak en iyi oyunlar bile gerçekten oyun sektörüne bir yenilik getirmeyecek. İşin kötüsü konsol oyunlarının bu yanı çok uzun süreden beri PC oyunlarına da bulaştı. Artık benim görebildiğim tek umut bağımsız oyun geliştiricileri.
Biraz dağıttım konuyu, söylemek istediğim şey, siz Amiga, C64 ve PC oyunlarının ilk dönemlerini bilen insanlarsınız. Siz oyunların Süper-Düper gerçekçi 3D efektlere sahip olmadan da güzel olabildiği, bugün bu sektörün bu denli büyümesine neden olan o altın çağları yaşamış insanlarsınız. Açıkcası sizden daha seçici olmanızı beklerdim. Çünkü siz seçici olmazsanız yeni yetişen ve o dönemleri bilmeyen genç oyuncu kitlesi ne yapar? İmam osurunca cemaat ne yapıyorsa onu :).
Bakın GP2X adında bir handheld oyun cihazı var. Bana sorarsanız konsollar açısından devrimsel özellikleri var. En azından SDK'sının herkese açık olması ve neredeyse bir PC'nin özgürlüğüne sahip olması (üzerine çıkan programlar arasında bir pencere yöneticisi görürseniz yakında şaşırmayın, çünkü bu aygıtın öncülü olan GP32 için bile bir tane yapılmışken bu çok zor olmaz) yeterli özellikler. Donanımsal açıdan da PSP ile başabaş gidiyor. Ama arkasında bir dev olmadığı ve büyük reklam kampanyaları yapılmadığı için insanlar daha pahalı ve kullanışsız olan PSP ve DS'yi almaya devam edecek.
GP2X için bakmanız gereken adres ise www.gp2xtr.com

Aklımda bu konularda çok fikir biriktiği için biraz düzensiz oldu ama sanırım içimdekileri dökebildim. Umarım kafamdakileri anlatabilmişimdir.
Adsız dedi ki…
Bunu yazan tosun,okuyana koysun!!.
Adsız dedi ki…
Az önceki salaklıktan dolayı özür dilerim!!.
Adsız dedi ki…
Biz retro gaming'i Mame ve çeşitli emülatörler ile yaparken Xbox 360'ın ta daa! diye ortaya çıkıp böyle bir şey yapacağını söylemesi oldukça iyi(tabii xbox 360 konsol sahipleri için),hayırlısı olsun diyelim (: Bu arada şu gümrük, olayı iyice abarttı.Heralde adamlar verimiyecek sizin konsolu :p

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anime, çizgi film değildir!

388@0

12'den 20. Güne Zıplayış