Sosyal Medya Detox'u - 1. Gün

Facebook'tan ve Twitter'dan 30 günlüğüne elimi eteğimi çekiyorum... Neden? Çünkü özellikle Facebook'un çok zamanımı aldığını düşünüyorum. Bunu yaparak kazanacağım zamanı süper verimli ve farklı şeylere harcamak gibi bir hayalim yok. Sadece görmek istiyorum ki, acaba sosyal medyadan uzak kaldığımda bana herhangi olumsuz bir etkisi olacak mı?

Zaten sosyal medyanın yazım gücümü emdiğini uzun süredir düşünüyorum. Oyunlarla ve dünyayla ilgili yazma isteğimin başlangıç noktası daima, sevdiğim ve doğru olduğunu düşündüğüm şeyleri etrafımdaki insanlarla paylaşma isteğim olmuştur. Sosyal medya bunu anında binlerce kişiyle yapabilmeme izin verdiği için, dergi, blog ve aklımdaki diğer projelere gidecek yazım enerjisini emiyor diye düşünüyorum. Haklı mıyım, bunu zaman gösterecek.

Facebook'un kendisi değil, ama yönlendirdiği içerikler emiyor zamanımı ve enerjimi. Dikkatimi (reklam, çöp, nefret, küfür ve fanboyluk postlarının arasından) 
çeken post'ların 10 tanesinden ancak 1'i gerçekten işe yarar, insana bir şey katar hale geldi iyice. 

Sitede yaptığımız işleri kendi hesaplarımdan paylaşmaya devam edeceğim. Ama bizzat Twitter veya Facebook'ın sayfalarına girmiyor olacağım. Yani benden ses çıkmıyor diye telaş etmeyin.


1. Gün


Chrome'daki Facebook ve Twitter hesaplarımdan çıktım ve şifreleri unut dedim. iPad ve telefonumdan Twitter'ı sildim (Facebook'u da silecektim ama zaten yok gariban Windows Phone'da :) Boş bir browser penceresi açtım ve ilk hissettiğim şey... Rahatlık oldu. Başka nasıl tarif edebilirim bunu bilmiyorum. FB ve TW'ın orada bir yerde sürekli açık olduğunun ve (çoğu gereksiz) sürekli bir bilgi akışının oluşu beni yoruyormuş demek ki.
...
Gündüz bir toplantıdan çıktığımda ilk boşlukta elimin telefona, telefon üstünde de Twitter ikonunun birkaç saat önce olduğu yere gittiğini farkettim :)
...
Gece saatlerinde bilgisayarın başına geçtim. Oyun oynamak veya video çekmek fikrine her zaman ağır basardı "iki dakika Facebook'a bakayım" fikri... Oyun oynamak yerine Facebook diyorum bakın :) Facebook'a bakmayarak birşeyleri kaçırıyor olduğum fikri kafamın bir köşesinde filizlenmeye başladı, ama henüz çok rahatsız etmiyor.

Yorumlar

wbwpwd dedi ki…
O zaman biz de buradan takipteyiz abi.
Bora35mm dedi ki…
Facebooktan sana mesaj attım baksana cok önemli :)
Unknown dedi ki…
Abi 30 gün bilgisayardan el ayak kesmeyi denesene, daha fantastik bir deneyim oluyor
Unknown dedi ki…
Tam isabet yapmışsın hocam, aynı (sosyal) dertten o kadar çok muzdarip var ki senin yaptığın deneme sonucu ile bizlere de güzel fikirler kalacaktır. Fb ve tw ile sosyal yaşama renk katıyorduk ama zamanla fikirlerin görüşlerin tarafların uluorta hunharca paylaşımıyla istemeden de olsa fanboy bile olduk, Sorun bizim her teknolojinin suyunu çıkarma huyumuzda mı yoksa içine girdaplandığımız sosyal ağın pençesinde mi bilmiyorum. Bende medyayı takipten el etek çektim her haberi en zıt medya ile kıyaslar en doğru bilgiye ulaştığımı sanardım (sanırdım (imla hatam birinde var ama hangisi doğru çıkaramadım ( bu parantez içine parantez de senden kaldı hocam) ) ) ama bunun bile doğru sonuca götürmediğini anlayınca bıraktım. Velhasıl bu hamlende yarar görürsen bizleride kurtar.
Unknown dedi ki…
Ben de facebook'ta buralarda yokumu görünce yurtdışına falan gidip dergide yazmaya ara vereceksin sandım Sinan abim :) Korkutma bizi, facebook senin kköpeğin olsun
Adsız dedi ki…
Haha, yemezler :)
mit dedi ki…
Benim de kaç zamandır kafamı kurcalayan bir mesele şu sosyal medya zombiliği. Bir şey araştırmak için internete giriyorum ve kaşla göz arasında Facebook'a girdiğimi fark ediyorum. Hem de otomatikman... Sonra kafadan yarım saatim bomboş şeylere bakarak geçiyor ve bu günde abartısız 5-6 sefer gerçekleşiyor. Hal böyle olunca da 1-2 saatte bitirmem gereken iş 4-5 saate yayılıyor ve o gün birkaç iş bitirebilecekken sadece birini tamamlayabiliyorum. Bu yüzden kararını canı gönülden kutluyorum. İyi sonuç alırsan ben de uygulamayı düşünüyorum hatta :) Sevgiler...
A kişisi dedi ki…
Abonesi olduğum bir kanalda (BTTF) bugün ogz'nin yazısı paylaşıldı. Bu tip ufak mutluluklar için bile değiyor. Önemli olan irade. Tamamen girmemek biraz şeye benziyor, hani her şeyin iyi yanı vardır ama bağımlısı olursan zarardır ya. Yani ben tamamen silmek hata. Mühim olan irade.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anime, çizgi film değildir!

388@0

12'den 20. Güne Zıplayış