Anime, çizgi film değildir!

Zaten kanımda vardı anime sevgisi... Ama geçtiğimiz 4-5 ay içinde öyle bir hale geldi ki, artık TV'ye baktığım zamanlarında %80'i anime, %20'si de bilimum dizi izleyerek geçiyor. Ne kötü bir şeymiş canım 1MBit sınırsız internet :)

Seversiniz, veya sevmezsiniz o ayrı bir konu. Ama Anime'ler "koca gözlü, Japon'a benzemeyen Japon'ların olduğu, savaşan iki karakterin aralarındaki 3 metrelik mesafeyi koşarak 20 dakikada alabilme yeteneği olduğu çizgi filmler" değiller. Şey, tamam, bazı yönlerden öyle gözükebilir tam anlamıyla içine girmediğinizde. Ancak Japon'ların o zengin kültürlerini, derin ahlaki değerlerini, mitolojilerini içeren ve pek çoğu insanoğlunun varoluş sebeplerini kurcalayan bu "çizgi-film"ler, sadece Pokemon'la karşılaşıp da beğenmemiş olanları yakalarından çekip bir daha bırakmayabilir.

Peki nereden başlamalı? Açıkçası 1970'lerin başından beri gelişen ve olgunluğa ulaşmış bir sanat dalı Anime'ler ve "benim" diyen Animesever'in bile bilmediği yüzlercesi vardır. Benim gibi bir "wanna-be" ancak son yıllarda seyredip de beğendiklerini tavsiye edebilir ki, ben de tam onu yapmak üzereydim, üstüne geldiniz. Hatalarım varsa, anime üstadları kusuruma bakmasın.

Filmlerden:

Howl's Moving Castle: Bir film insana bu kadar mı iyi hissettirir kendini? Nerede rastlasam tekrar tekrar izlerim. Elleri öpülesi bir usta şu Miyazaki.

Princess Mononoke: Miyazaki üstaddan bir başka başyapıt.

Memories: Yeni başlayanlara anlamsız gelebilir ama, yine de izleyin :)

Ghost in the Shell: Bu üçünü izledikten sonra, bünye yavaş yavaş açılınca...

Ghost in the Shell 2 :O kadar kötü bir altyazıyla izlemiştim ki, bunu izlerken ben bile anlamadım, tekrar izlemekte fayda var :)

Spriggan: Çok iyi değil, ama konusu bizim için ilgi çekici hale getiriyor: Anime'nin yarısı Van'da, Nuh'un gemisinin etrafında ve içinde geçiyor.

Dizilerden:
Trigun: Bir ana karakter nasıl hem süper cool, hem de süper maymun olabilirmiş, Trigun'da görün.

Berserker: İçerdiği bazı temalar bünyeye oldukça ağır gelebilir ve bittiği yer yüzünden yapımcısının kulağını fazlaca çınlatabilirsiniz. Allah'tan hikaye Manga'sında uzun süredir devam ediyor

Naruto: 220 bölüm ve 3 filmiyle son yılların en uzun soluklu ve eğlenceli animesi. 160'lardan sonra başlayan "çakma bölümlerine" katlanmak zorunda olmak en kötü yanı.

Naruto Shippuden: Naruto'nun hikayesini devam ettiren ve hala yayınlanmakta olan Shippuden, hiç fena gitmiyor. O 55 tane rezil dolgu bölümden sonra ilaç gibi geldi. Not: Gaara'nın ailecek hastasıyız.

Bleach: Son yılların en eğlenceli anime'si, Naruto'nun yapımcılarından. 240 bölümdür hiç bozmadan devam ediyor. Bir kaptırırsanız (kim kaptırmayan görmedim henüz) her çarşambayı Utorrent başında iple çekersiniz.

Neon-Genesis Evangelion: Çoğuna göre "The Anime"dir. Hikaye klasik bir "dev robotlar, insanlığın düşmanı yaratıklara karşı" hikayesiymiş gibi başlar, ama 12. bölümden sonra öyle bir çığırından çıkar ki, inanmak zordur. Özellikle sonu dillere destandır. 2-3 kez izlememe rağmen tam olarak anlamış değilimdir sonunu.

Death Note: Ah, işte bu bambaşka bir şey. Hayatımda izlediğim en zekice yazılmış sahnelere sahip şey TV'de izlediğim. Buna filmler, bilimum diziler de dahil. Japon mitinde geçen Shinigami (ölüm meleği)'lerden birinin defteri "yanlışlıkla" eline geçer süper zeki, 17 yaşında bir öğrencinin. Bu "ölüm defteri"nin özelliği, içine ismi yazılan kişinin 40 saniye sonra kalp krizinden ölmesidir. Eğer ölüm zamanı ve ölümün şeklinin detayları girilirse, kişinin daha farklı şekillerde ölmesinin de zemininin hazırlamaktadır. Velhasıl, adı "Light" olan bizim öğrenci, kısa sürede bu defterle dünyayı daha iyi bir yer haline getirebileceğini düşünmeye başlar. Dünya medyasında ve internette adı ve resmi çıkan tüm cani ve suçluların isimlerini girmeye başlar deftere.

Kısa zamanda yüzlerce suçlu sapır sapır ölünce, polis birşeyler olduğunu anlar. İnterpol bizimkinin peşine dünyanın en zeki dedektifini takar. Hiç kimsenin yüzünü görmediği ve ismini bilmediği dedektif, sadece "L" olarak bilinmektedir. L, en az bizim Light kadar zeki bir karakterdir. Ve aralarında öyle bir zeka çatışması başlar ki, ekran karşısında biz zavallı orta zekalara, "eaa... ne oldu ki şimdi, geri sarak da tekrar izleyek şurayı" demek düşer.

Anladığınız üzere şu anda Death Note'u izlemekte ve hastası olmuş durumdayım. Bu başlığı yazmamdaki en büyük sebep de bunu sizlerle paylaşmak isteyişimdir. "Ne olacak, koca gözlü karakterler var sadece" der geçerseniz, siz bilirsiniz.



Yorumlar

Adsız dedi ki…
İyi olmuş bu yazı ya :) Ben de anime izleyecem diye avatar'a saldırıp, iki sezonu bitirip, anime olmadığını öğrenen zavallı bir insan evladıyım. İzlediğim tek anime (pokemongilleri saymazsak) claymore'dur. Aşık oldum resmen (hayır claymore'lara değil, animenin kendisine), ki o da bitmek üzere. Tam yeni bir anime arayışına girecekken, ilaç gibi geldi şahsen :)
neoxolmis dedi ki…
howls moving castle, princess mononoke, death note, bleach bunlar şimdiye kadar izlediğim animeler. tavsiye olarakta, claymore ve vampire hunter d yi önerebilirim :)
Adsız dedi ki…
anime izlemek çok güzel fakat bence, ülkemizde edinmek çok zor :(
interneti sınırsız mı yapsak uff,

bakalım, artık
iyi animler, sayın izleyiciler
sharkyy :)
mgyldz dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
mgyldz dedi ki…
Cowboy Bebop'ı unutmuşsunuz, belki rast gelip izlememişsinizdir, gerçi ihtimal vermiyorum :) Benim gibi pek çok kişi için "The Anime"dir Bebop serisi.
Adsız dedi ki…
blogun eski haline dündüğünü görmek çok rahatlatıcı
Slartibartfast dedi ki…
Kesinlikle Full Metal Alchemist'in de olması gereken bir listeymiş. Hayatta izlediğim en iyi animedir. (Al'ın "Niğğsaa!" ünlemeleri bir yerden sonra baş ağrıtsa da)
Adsız dedi ki…
Animelerle (çok isteyipte) hiç ilgilenmesem de güzel bir yazı olmuş. Anime izlemeye başlasam nereden indirebilirim ve, türkçe altyazısını bulabilir miyim? (site ismi verebilirseniz sevinirim.) (:
Blaxis dedi ki…
> slartibartfast
FMA'yı izledim, listeye girmeyi unutmuşum. Nedense pek sevmemiştim ben.

>kısaveacısız
Bebop'ı hep duyarım, bir türlü nasip olmadı izlemek. Aklımda.

>niyo
Anime'leri sağlıklı torrent sitelerinden (mesela demonoid.com) indirebilirsin. Ancak bunlara İngilizce altyazı gömülü olarak geldiğinden, onun üstüne Türkçe altyazı nereden bulunur bilgim yok.
Adsız dedi ki…
abi shaman king war o noldu? kral anime sonucta :D
Eren Doğuş dedi ki…
Dragon Ball ile büyüdüm küçükken hep bir kinton bulutum olsun isterdim birde kamehame dalgasını mahallenin kadabayısına uygulamak için çok çalışırdım :D çocukluk işte :D Şimdi Death Note'u ağzım açık izliyorum anime senaryosu, çizimleri, müzikleri ile insanı alıyor kendi dünyasına taşıyor.

Ayrıca araya anime sıkıştırıp site ve forum ne zaman açılacak sorusundan kaçamazsınız :D:D:D
Adsız dedi ki…
Bleach > *
Adsız dedi ki…
One piece'i tek geçerim.Mangası 471,animesi 325 bölüm oldu.8 tane de filmi var..Ayrıca naruto,bleach(anime 141,manga 292 bölüm;240 yerine 140 diyecektiniz herhalde),dmc,claymore(bir tek 26. ve son bölümü kaldı)şu an takip ettiklerim.Death note bitti zaten ama hikayesi dediğiniz gibi çoğu yapıma taş çıkarır.Ayrıca animeye çizgi film diyen,god of war oynayana da 'maryomu oynuyon len' yakıştırmasını yapan aynı zihniyete sahip olduğu için,animenin çizgi film olmadığını onlara anlatmakla deve ve hendek problemini çözmek eşdeğerdir kanımca......
-DreameR-
Adsız dedi ki…
Selamlar!
Death Note'u merak ettim şimdi. Konusu gerçekten de ilginçmiş.
Bilim kurgu olarak önerebileceğiniz animeler var mı?
Sakura The Cardcaptor izlerdim bi ara. Sonra içinde homoseksualite bulundurduğu iddiasıyla yasaklanmıştı >_<
Yahuda dedi ki…
Hım, Spirited Away yok o listede. :)

Çok fazla anime izleyen birisi değilim aslında. Son zamanlarda izlemeye başladım ben de. Bir şu Neon Genesis Evangelion'u merak ediyorum çok fazla. Çünkü bir çok animeseverin FMA ile birlikte en çok sevdiği anime NGE.

Death Note'u izledim, açıkçası beğendiğim bir iki sahne vardı, gerisi sıktı beni.

Berserk... Gatts... Röar!

Ha, bu arada FMA rulz. Değil mi Eren? :P
erengy dedi ki…
*Zınnnk!*

FMA'yı sevmeyen biri var burada dediler, koştum geldim. Aa, Sinan Abi imiş hem de, tüü. O halde Oyungezer'in ilk sayısının kapağına transmutation circle koyma planlarım da suya düştü demektir.
Adsız dedi ki…
abi 400 bölüm dizi mi izlenir yaw:Dzaten sevdiğim oyunlara zaman bulamıyorum diye çıldırıyom bir de anime'ye başlarsam böle dünyadan bir koparım pir koparım sonra haberlerde anime izlerken öldü?
büyük anime tarikatı(biri yanınızda olabilir)
Animeler ölümcül mü? gibi başlıklarda görürsünüz beni:D
bir de abi sorması ayıp yenge de mi izliyor yoksa sen TV'yi mi ele geçiriyosun?:P
Zımbılik
Adsız dedi ki…
Benim küçüklüğümde izleyerek büyüyüpte orijinal isimlerini asla bilmediğim ama zamanına göre inanılmaz atmosfere, kurgu ve karakterlere sahip bazı animeler. Mutlaka bakmadan geçmeyin derim

Magicknight Rayearth-Sihirli Şövalyeler

Vaktinde BRT'de iki sezonu da verilmiştir inanılmaz açılış ve kapanış introsuna ve soundtrack'ine sahiptir. Belkide en iyi müzikler bu animededir.

Rose of Versailles-Leydi Oskar

Fransız devrimi döneminde yaşamış babasının takıntısı sonucu bir erkek çocuğu gibi büyütülmüş karakterleri hayali pek çok olay örgüsü yaşanmış gerçek hikayeler üzerine dayanan Oscar François de Jarjei nin trajik hayat hikayesini anlatan 79 yapımı bir anime. Mangası daha da eskilere dayanmaktadır.Açılış ve kapanış jeneriğindeki müzikler eşsizdir.

Space Advanture Cobra-Kobra

İşte! herkes küçükken he-man ninja kaplumbağa iken ben kobra idim.82 yapımı bu anime aksiyon/erotizm/komedi öğeleri taşımakta. Esas oğlanımızın sol kolu sayko silahı denilen bir silahtı başından sonuna kadar mükemmel bir anime.Heleki rugbi ve beyzbol un harmanı bir oyun oynanıyordu son bölümlere doğru off off:D

Aklıma şimdilik bu üçü gelmekte
Adsız dedi ki…
death note hala devam ediyor mu? toplam kaç bölüm? bunları cnbce verse ne kadar mutlu oluruz değil mi?
Adsız dedi ki…
death note bitti 37 bölümdü.....ayrıca cnbc-e vermez onu...
Adsız dedi ki…
Abi Kenshini göremedim orda :P
Ecem dedi ki…
nasıl bazılarımız türkülere şarkı dedirtmiyorsa ben de animelere çizgi film denmesinden hoşlanmıyorum pek :)
Elfen Lied'e de göz atmanızı öneririm. Nyuu rulz :P
Adsız dedi ki…
(İnşallah konuyu dağıtmak gibi olmaz.) (: Yıllar önce show tv'de yayınlanan iki tane ''çizgi film'' geldi aklıma. Birinin adı çiko'ydu (Basketbol oynayan, beyaz iç çamaşırı fetişi küçük bir arkadaş.). Diğerinin adını hatırlamıyorum ama 'büyümüşte küçülmüş' bir dedektif vardı. Aslında yetişkin bir insan, ama (yanlış hatırlamıyorsam) yanlış bir deney sonucu çocuk oluyordu(ya da onun gibi birşeyler). Sorularıma gelirsek: :D
1- Bunlar ANİME midir?(öyleyse hatırlıyor musunuz ve yorumlarınız neler? :P)
2-Bahsettiğim ikinci 'çizgi film'in adı nedir? İyi günler. :D ;)
Khan dedi ki…
Harbi yaw ! Dragon Ball çok baba bişiydi. O kaplumbağa kılıklı usta hala gözümün önünde. O çocuğun da bulutuna, uzayan sopasına ve tabiki kamehame dalgasına hastaydım. Ahhh ne günlerdi o günler ! Ama ben japondan daha çok Çin animelerine bakıyorum. Çin animeleri bayağı duygu yüklü, iyi senaryolu ve akılda kalıcı oluyor.
Net Tv gibi internetten tv izleme programlarıyla tüm dünya kanallarını izlerim. Japon ve Çin kanalları akşam 6-7 arası ve gece 2-3 gibi anime veriyor.
anoxy dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
anoxy dedi ki…
Bunlar da benden

Dizi :
"Cowboy Bebop" ("The Anime")
"Samurai Champloo"
"Ergo Proxy"
"Rurouni Kenshin" (Sonradan yapılan ovaları tavsiye etmem, onlar Kenshin tarzına uymayan şeyler. Ama kendi çaplarında başarılı sayılırlar)
"The Vision Of Escaflowne"
"Space Adventure Cobra" (Küçüklüğümde televizyon ekranlarına geldiğine şahit olmuştum oradan aklımda kalmış tüm bölümlerini indirip izledim. Bulması oldukça zordur.)
"Ghost In The Shell Stand Alone Comlex 1st & 2nd GiG"
"FLCL" (İlginç şekilde kaçık bir anime ama izlemesi zevkli)
"Serial Experiments Lain" (Rahatsız edici :))
"Texhnolyze" (Rahatsız edici bir anime daha)
"Elfen Lied"
"The Third"
"GunGrave" (Oyunundan adapte edilmiş ama sağlam bir çalışma)
"BubbleGum Crisis" (Power armor giymiş hatunlar için izlediğimi itiraf ediyorum :P)
"Solty Rei"
"Noir"
"Juuousei (jyu oh sei)"
"Planetes" (Gelecekte astronotların yörüngedeki atıkları toplamasını işleyen değişik bir çalışma)
"Armitage 3" (hatunu için izlediğim başka bir anime :P)

Film :

"Paprika"
"Grave Of the Fireflies"
"Toki wo kakeru shôjo (The Girl Who Leapt Through Time)"


Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Listelediğim Anime' ler genel olarak karanlık, kopan kolların bacakların havada uçuştuğu ya da konusunun derin olduğu, anti-pokemon tarzı Anime' lerdir.
Adsız dedi ki…
Shaman king gibi baba bir anime gelmedi daha tek geçer hepsini. Türkiyede yayınlanan sonuncu bölümde hikayenin ucunu açık bırakmışlardı. Devamı var mı onun?

SİNİRMANGA
OttO dedi ki…
Anime bal gibi çizgi film değil midir?
Adsız dedi ki…
Sözlük anlamı olarak öyledir. Farklı bir kategori diyeyim ben sana...
Adsız dedi ki…
ya da tarz da diyebiliriz sanırım
Adsız dedi ki…
@Niyo
Çikoyu ve o diğerini ben de hatırlıyorum ve ikisi de bence süper çizgi film ya da anime hangisiyse idi.
diğerinin ismi K ile başlıyordu ama neydi yani dilimin ucunda ama çıkaramıyorum.böyle bir bilinen isimdi hatta
Zımbılik
emrsag dedi ki…
Sinan abi sizi hep kendime çok yakın hissetmiş, hep aynı frekansta düşündüğümüze inanmışımdır. Bu gün ise kanıt geldi.
Death note.
erengy dedi ki…
niyo'nun bahsettiği ikinci anime Detective Conan olsa gerek.
Blaxis dedi ki…
>emrsag

Yeni mi başladın, yoksa izlemiş miydin?
Adsız dedi ki…
_-_ erengy
Evet Detective Conan mış. (:
emrsag dedi ki…
İzlemiş ve bitirmiştim, hatta benim gördüğüm en zeki kurgu metin / senaryo da demiştim kendi içimden.
Fero dedi ki…
Death Note izlediğim en etkileyici yapımlardan biri. Gerçi izlememiş olduğunuzu sanmıyorum ama "Elfen Lied" diyorum...
emrsag dedi ki…
elfen lied kabını büyük tutmuş ama masum katilden başka bir şey üretemeyerek içini dolduramamış bir animedir. (bence)
ugur kan dedi ki…
death note'un sanırım bir de filmi var.animesini izlemedim henüz ama filmini indiriyorum şuan.ilginç ekran görüntüleri mevcut..
Hard2Get dedi ki…
final fantasy de anime sayılır dimi ?(

owa sephiroth rulez efenim
DuLLSoN dedi ki…
Death note un animesini filmine kat kat tercih ederim arkadaş, ryuk u 3d yapcaz diye ellerinde ne varsa parçalamışlar ama animedeki ryuk u yakalayamamışlar, ayrıca hikayede ucundan deiştirilmiş sanırım.
VampireHunter D gördümde aklıma Alucard geldi :D
Hellsing öneririm izle iyi animedir, şu aylarda Ova bölümleri de yayınlanıyor
Yahuda dedi ki…
Elfen Lied güzel. Ama çok da ahım şahım bir şey değil.

Death Note'un -sanırım- iki filmi çekildi, bir üçüncüsü çekilecek. Ve evet, hikaye değişik.
mgyldz dedi ki…
Sinan abi, Cowboy Bebop'ı bir an önce izlemeni öneririm. Grim Fandango'yu son 10 yılın en iyi oyunu seçtiğinize göre Cowboy Bebop'ı çok seveceksiniz tahminimce :) İzleyince ne demek istediğimi anlarsın umarım. İyi seyirler :)
Adsız dedi ki…
Her ne kadar sinema ile ilgiliysem ve uzak doğu sinema-anime-manga tarzını sevsem de henüz tam manasıyla anime serilerindne herhangi birisini izleyebilmiş değilim. Filmler için ise durum oldukça farklı tabi, DVD'lerimin arasında Miyazaki'nin eserleri rengarenk parlıyor :). Bir de Cowboy Bebop yok li filmler arasında? Unutulmuş veyahut izlenmeye fırsat bulunamamış olunabilir tabi ^^.

Bu arada; Neon-Genesis'i izleyemedim ya, yanarım da ona yanarım. Eah, dizi izleme özürlüyüm sanırım :S
Adsız dedi ki…
Selamlar, ben de Ergo Proxy ve Claymore anime serilerini tavsiye ederim.

Burçak Özol
Adsız dedi ki…
Claymore' u izliyorum şu sıra. 2 episode kaldı bitirmeme ve gayet iyi buldum.

Samurai Champloo' yu izlememis olmakla birlikte ondan esinlendiği söylentileri ortalarda dolasan bir "Afro Samurai" durumu var.
Burada ismi gecmemis; artık ya taze , ham olduğundan, ya da benim sınırsız hayalgücümün tasvir edemediği baska baska sebeplerden...
Evet Afro Samurai izlenmelidir. Zorla herkeslere izletilmelidir.
Tarzıyla, çizim kalitesiyle, anlatım dili, sınırlı (animenin en zayıf noktası)bütçe ve zaman olanaksızıklarıyla ödün verilmiş her zaaf burada kapatılmış.
Adsız dedi ki…
Şu an fellik fellik anime film arıyorum nette. Yüksek hızlı internet gerçekten başa bela. Güzel bir yazı. Bilmediklerim vardı.
Adsız dedi ki…
önce böyle bir site için emegi geçen herkese teşşekür ederim.anime izlemeyi uzun zaman önce bırakmıştım,bu aylarda tekrar başladım.çok iyi serilerin bir kaç arkadaş hariç yazılmamış,ne yazık kor(portakal yolu diye de bilinir)ashita he free kick,slam dunk,aski densetsu shoot,jin roh,lady georgiedolbuk,futari taka,vandread,weding peach,ninja scroll,sailor moon,dragon ball,evangelion,akira,memories,detective conan,they were eleven,macross plus,macross zero,maison ikoku, bu animelerinde hatırlandıgını görmek isterdim.sanırım yeni kuşak şişirilmiş animeleri daha çok seviyor.elfen lied'i izledim,hiç begenmedim,müzikleri güzel demişler bir çogu demeki müzikte ölüyor artık.kor'un müzikleri,maison ikoku ,vladimir cosma'nın ve bir çok anime ve anime harici müzigi dinlememişler.teşşekürler,hayata başarılar.
Adsız dedi ki…
Ben butun bunlari ve daha pek cok degisik animaleri 1991 senesinden beri izledim ve izliyorum. Avustralyada yasadigim icin ingilizcesini de izlemis oluyorum.
Sansima bana en yakin olan dvd kutuphanesinde en son cikanlari bile var. Hayao Miyazaki'nin sanatlari ve son gunlerde, kendi oglunun yarattigi film, her zaman kalbimde bir yer tutacak, Bundan baska, Haibane Renmei en cok sevdiklerimden biri.
Dizilerden o kadar cok ve o kadar uzun zaman once izledimki, seyretmeye baslayinca, yanliz hangisi ve nerede kaldigimi hatirliyorum.

Gerci Hayao Miyazake'nin hayati hakkinda bir kitap okumustum, ozel hayatinin, sanatsal yonlendirmseini.
Sizin ifade ettiginiz ziplamali senaryolar, ve gozlerin bir bayanin yaninda falan donmedolap gibi donme senaryolari, bizim kulturumuzdeki gibi, utanc icin kizarmis yanaklar falan, tabiki onlarin kulturunde gorulen bir sanat medyumu.

Bence cok sirin, ve ayni eski turk kulturumuze benzeyen, ve bunu birakmak istememyen bir kulture bakiyoruz.
Adsız dedi ki…
ahh ne kadar uzun süre olmuş kemik level tayfası hakkında internette bişeyler varmı diye bakmayalı :D

sinan abi,

benim top10 anime listem ^^

1.Samurai Champloo (26 ep.)
2.History's Strongest Disciple Kenichi(aka Kenichi) (50 ep. + yeni sezon 2009'da )
3.GunGrave (26 ep.)
4.Full Metal Alchemist(51 ep.+movie)
5.Death Note (37 ep.)
6.Vampire Hunter D (movie)
7.Final Fantasy - Advent Children(movie)
8.Afro Samurai(5 ep.)
9.Mushi-shi (26 ep.)
10.Trigun (26 ep.)

ehh sana indirecek bi ton malzeme çıktı ,kolay gelsin ^^
Adsız dedi ki…
slum dunk'ı her zaman için tek geçerim seyrine doyum olmayan bir yapımdı.velhasılı kelam arkasından yüzlerce "keşke" çektiğimiz bir yapım omuştur.
keşke devam etseydi...
keşke, keşke, keşkeeeeeeeee... :(
Styx dedi ki…
Full Metal ALchemist'i de ekleyelim bence oraya.

Ayrıca bleach ve narutoyu çok sevdiyseniz;

Darker Than Black
D.Gray-Man

e de bi göz atmanızda fayda var.
emre dedi ki…
neler neler izlemişsiniz.Hiç duymadığım animeler.Gerçi hoş ben de fazla anime izleyen biri değilim aam yukarıda bahsedilen full metali okumuştum 5 6 bölüm kadar.beğenmiştim de ama hatırlayamadığım bir sebepten dolayı bırakmıştım.Buradan sonrası spoiler içeriyor^
en son alphonsenin(doğrı yazdığımdan emin değilim) kafasını kendisi gibi biri mi ne karıştırıyordu.anıların sahte oldığın kişi değilsin.swamp thingten almışlar sanırsam burayı heralde ::D.bu kadar önemli bir kısmı bbasit cümlelerle geçmelerine üzülmüştüm. animesi varsa bakmam heralde.

belki yazılan animelere bir ara bakarım ama ne zaman :Zzzz

Bu blogdaki popüler yayınlar

388@0

12'den 20. Güne Zıplayış