Wii wiill bii champiions agaiin


Bu sabah Nintendo Türkiye'den Wii'nin Türkiye çıkışıyla ilgili olarak kesinleşen bilgiler geçti elime. Güzelce hazırlanmış bu basın bültenini, aynen yayınlıyorum. Ama bir farkla Wii'yi merakla bekleyen bizler için paragraf paragraf kendi yorumlarımı katarak. Siyahlar Nintendo Türkiye'den gelen açıklama, kırmızılar da benim yorumlarım:

Değerli Basın Mensubu,
Buyrun, benim?

Tüm dünyada heyecanla beklenen, 8'den 88'e tüm aile fertlerinin eğlence merkezi olacak Wii'nin ülkemizde çıkış tarihi ve detaylarını sizlerle paylaşmaktan sevinç duymaktayız.
Yaşasın! (88 mi?)

Wii ülkemizde tüm Avrupa ile aynı anda yani 8 Aralık 2006'da piyasada olacak. Kurların durumuna göre tahmini önerilen perakende satış fiyatı 749-799 YTL aralığında olacaktır.
Bu fiyatı birlikte değerlendirelim. Kuru şu anki değeri üstünden düşünürsek, 250 Euro x 1.85 Euro'nun döviz kuru x (1.18 KDV) x (1.25 lüks tüketim malı vergisi) = 682 YTL konsolun Nintendo Türkiye?ye maliyeti. Bunun üstüne binecek diğer maliyetleri (gümrük, depolama, taşıma vs.) ve satıcı bayinin karını da hesaba katarsak, Nintendo Türkiye'ye mali olarak pek az hareket alanı kalacaktır. Bence Türkiye fiyatı 749-799 YTL fiyat aralığının üst barajına daha yakın olacaktır. Hatta geçebilir de. Ama bu fiyata bir tane de oyunun dahil olması önemli ve güzel bir şey... Şöyle ki:

Wii, "Tek renk, tek konfigürasyon ve tek fiyat" prensibiyle piyasaya çıkacak. Ekte resmini gördüğünüz fildişi beyazı konsolumuzla birlikte bir adet Wiimote (Kumanda ve Nunchuk) ve beş adet spor oyununu içeren Wii Sports paketi de fiyata dahil olacak. Ülkemizde özellikle oyun artı konsol paketlerin satış hızı düşünüldüğünde, Nintendogs ve Gameboy/Gamecube Mutluluk ve Eğlence paketlerinin başarısı gözönünde bulundurulduğunda yeni konsolumuza yoğun bir talep bekleyebiliriz.
"Konsol + bir oyun" yukarıdaki fiyatı çok daha kabul edilebilir kılıyor. Birçok resmi konsol "bundle"ı ülkemize gelmemiştir. Nintendo Wii bu konuda güzel bir ilk olacak. Konsol fiyatına kanıp bir de üstüne 50 dolar (veya ülkemizde 120 YTL) vermek zorunda kalan kullanıcının hoşuna gideceği aşikar.


Wii, ilk piyasaya çıktığında tüketicilere kendine özgü 20 değişik oyun çeşidini de alma imkanı sunacak. Ayrıca şimdiye kadar çıkmış olan tüm Gamecube oyunları ile de %100 uyumlu olan Wii, bu sayede lansmanda yaklaşık 100 çeşit oyun ile mağazalarda raflardaki yerini alacak.
Bütün oyunların Türkiye?de Avrupa ile aynı anda bulunmasını beklemiyoruz. Ve zaten çoğu kullanıcı içinden bir tane de oyun çıkan Wii paketini alıp evine gidecektir ilk başta. Ama sadece İstanbul?daki değil, tüm Türkiye'deki Nintendo satıcılarında en azından 3 farklı oyun olmasını bekliyoruz. Ama bunun için Nintendo Türkiye'nin, Wii'nin 20 çıkış oyununun her birinden 2-3 bin adet getirtmesi anlamına geliyor ki, Türkiye şartlarında bu hiç kolay değil.


Ek bir aparata ihtiyaç duymadan kablolu/kablosuz ev ağından İnternete bağlanan Wii?nin birkaç ek özelliği de kısaca şöyle:
WiiChannels adı altında sistemin parçası olarak gelen servisler paketinde, Sanal Konsol ile geçmişten günümüze tüm klasik Nintendo oyunları download edilebilecek.

Bu Retro sevenler için çok güzel bir özellik. Ama indirilebilecek oyunların fiyatının 5 ila 10 dolar arasında olması potansiyel müşterileri biraz zorlayabilir. Zelda: Ocarina of Time gibi klasiklere bu para (5 dolar, 10 değil) verilir. Ama tarihin unuttuğu birçok NES, SNES ve N64 oyunu var. Bunların fiyatlarını daha makul bir seviyeye, mesela 3 ila 6 dolar arasına çekilebilirse daha iyi olur. Tabii bu konuda Nintendo Türkiye?nin yapabileceği pek bir şey yok. Nintendo'nun global politikasının değişmesi lazım.


Mii adlı yazılım sayesinde kendi sanal görüntünüzü yaratarak hem oyunlarda hem de sistemin parçası olan mesajlaşma yazılımı ile diğer Wii sahipleri ile chat ve mektuplaşma mümkün olacak.
Hah! Tam bizim insanımıza göre. Ama erkekler Avatar resmi olarak Brad Pitt, kızlar Adriana Lima resmi koyamayacaklar Mii'ye :) (veya ben öyle umuyorum)


Wii üzerindeki Opera Browser yazılımı ile İnternette gezilebilecek, ev alışverişi ve bankacılık işlemleri yapılabilecek.
Güzel bir artı. Klavye olmadan browse etmek zor, ama WiiMote'un fare gibi kullanılması, rakiplerine göre bir avantaj sağlayacaktır internet kullanımında.


Wii oyunlarına eklenti paketleri, klasik oyunlar ve özel servisler Wii Pointler harcanarak alınabilecek. Wii pointler ise Wii donanımı ve oyunları satan mağazalarda tüketicilere sunulacak pre-paid (ya da kontör) kartlar ile sisteme yüklenebilecek.
Bu sistem Türkiye'de ne zaman ne kadar yaygın olarak uygulanır, bekleyip görmek lazım. Nintendo'nun anlaşmalı olduğu dağıtım noktalarının 2007 başına kadar hızla artması lazım.


Wii'nin ülkemiz eğlence sektöründe yaşatacağı sıçramayı birlikte yaşayabilmek dileğiyle,
Saygılarımla,

Hasan Çolakoğlu,
Genel Müdür
Nintendo Türkiye


Bizler de aynı dileği paylaşıyoruz. Viiiiiii !!!...

Yorumlar

Adsız dedi ki…
hehe :Dbu sefer ilk ben geldim;)
bence WII PS3 ten ve 360 tan daha basarili olacak,bi kere kontrol sistemi tam atmosferin icinde girmemizi sagliyacak turden:)gerci fiyati biraz yuksek ama bence fiyati hizli bir sekilde duser,neyse kolay gelsin sinan abi:)
emrsag dedi ki…
Selamlar,
Fiyat ne kadar mantıklı gözüksede bana yine de fazla geldi.
Hoş fiyatın yarısından fazlası vergi+gümrük ama olsun.
Diğer haberler ise gerçekten sevindirici. Eğer Wii Türkiyede tutar makul bir satış grafiği yakalar ise bence oyunlarıda peşinden gelecektir.
Adsız dedi ki…
wiiy wiiy
hakikaten wii bayağı dikkatimi çekmeye başladı,ps3'ün fos çıkma ihtimaline karşılık ben wii'yi düşünüyorum (hayır x360'ı düşünmüyorum :))
Adsız dedi ki…
Kesinlikle ve kesinlikle fazla bir fiyat.Şu anki çıkış oyunlarından sadece 1-2 tanesi göze batıyor.Bir de şöyle düşünün.800 YTL civarı bir paraya Wii+bir adet Wiimote+Nunchuk+Wii Sports oyunu alacaksınız.Fakat 950 YTL gibi bir paraya Xbox 360 alabilmek de var.Ayrıca Wii'nin en hoş özelliklerinden biri de multiplay olayı bana göre.E bunun içinde ekstradan bir Wiimote yanına bir de ek Nunchuk almak gerekecek.Etti 60 dolar + vergiler.Wii şu anki fiyatıyla her eve girecek gibi gözükmüyor bana göre.Ayrıca oyunun içinde hissetmek olayı ilk çıkan oyunların bazılarında var.Mesela RedSteel'da kılıç kullanma hissi 0.Kılıç yerine beyzbol sopası tutuyor sanki adam.Yani animasyonlar üzerinde çalışılmalı bence.Bir 360+Wii alın falan diyorlardı ama bu olayda yattı gibi (en azından Türkiye'de).950 ytl + 800 ytl (ekstra kontrolör dahil değil) = 1.750 ytl.PS 3 ise 1200-1300 ytl arası bir fiyatla gelecek.Şu anki fiyatıyla Wii'nin diğer konsollardan fiyat olarak farkı yok bana göre.Hatta fiyatı fazla bile.Keşke 500-600 ytl civarında olsaydı.Böylece bir çok kişi 360'ın yanında wii de alabilirlerdi veya PS3'ü bekleyene kadar Wii ile idare edebilirlerdi.Bana göre yazık oldu...
Ben 88lik dedemle paylaşmam bunu, olmaz.

Konsol konusunda önyargım var nedense. En iyiyi, en güzeli vaad etseler bile konsolu PCye tercih edemiyorum, etsem bile aklım Sony'de karar kılıyor. Konsol almak istesem ilk tercihim PS olurdu.
(bu yorum, bir alttaki konuya da yorum oldu sanırım) Fazla oyun seçeneği, iyi bir neden. Wii heyecanlandırsa da, onu almam için bin dereden oyun getirmeli bana.
Adsız dedi ki…
Wii sanırım Amerika'da 250$a satılacak. Netten sipariş etmek daha makul gözüküyor.
Adsız dedi ki…
Wii Amerika'da 250 dolara satılacak olsa bile Türkiye'deki vergiler yüzünden yine bir 700 YTL'ye gelecektir.Bir arkadaşım Amerika'dan Xbox 360 aldı ve gümrük vergisi falan dehil 950 YTL ödedi.Wii'yi Avrupa'dan alırsak da en az bir 800 YTL'yi gözden çıkarmamız gerekebilir.Amerika'dan alınca da fiyatın çok fazla düşeceğini sanmam.Ama umarım Nortec fiyatları biraz daha makul bir seviyeye çeker.
Adsız dedi ki…
ps3 çıkana kadar beklemek gerekiyor
bakalım ps3 vaadettiklerini verebilecekmi
o olmazsa o zaman wii alabilirim diye düşünüyordumki 800 ytl yi duydum bu makina için çok para bence
360 a gelirsek bence hiç gelmeyelim red lights of death sorunu aşırı ısınması oyun dvdlerini okurken sorun çıkarması Türkiye de bulunmaması xbox live için 50 dolar hddvd sürücü için 200 dolar soğutucu için 50 dolar wireless adaptörü derken ps3 ile aynı fiyata gelmesi hatta geçmesi birde klasik microsoft abuklukları eklenince
360 bitti benim için
öncede söylediğim gibi üçüde piyasaya çıkıp level internet siteleri incelemelerini yapana kadar beklemek en mantıklısı
Adsız dedi ki…
Endem.net 360'ın ölümün 3 kırmızı ışığı hatasını düzeltebiliyor diye duydum ki yapamasalar sitelerine yazmazlar zaten.Bir de adamlar 360'ı Türkiye'de satan 2 şirketten biriydi.Diğeri kapandı ve Web Tasarım şirketi kurdu.Endem ise artık 360 getirtmiyor malesef.Fakat kırmızı ışık sorunu çıkarsa götürdüğümüzde bizi geri çevirmeyeceklerinden eminim.Bir de XBox Live'in Gold aboneliği ayda 5-10 euro bir fiyattı sanırım.Bir de Wireless modemin yoksa zaten Wireless'a para vermezsin HD-DVD sürücü de sadece filmler için soğutucu da 30 ytl falandı sanırım ama onu da almak şart değil.Hepsi opsiyonel yani.Fakat en son dediğine bende katılıyorum.3'ünün de piyasaya çıkmasını beklemek daha mantıklı ama ben yine de PS3 alacağım bu gidişle (o da Metal Gear Solid 4 yüzünden).Ama eminim Microsoft'da konsol piyasasında çok iyi yerlere gelecektir.Bir ilk Xbox'a bir de 360'a bak.Gelişmeyi farkedebilirsin...
Ali Sezgin dedi ki…
Nortec'e ülkemize resmi olarak geldiklerinden itibaren elimden geldiğince destek vermeye çalıştım. Ne Ds'ime ne de Gamecube'ümde hiçbir korsam yazılım kullanmadım ve mümkün olduğumca resmi olarak getirilmiş aksesuarları tercih ettim.

Ancak bu noktada bant benim için kopuyor, Yunanistan'dan veya bir başka ülkenden 250 avro'ya getirebileceğim bir alete ne yazık ki göz göre göre 800 ytl veremem. Bu noktada nortec'e kızgın olmama rağmen onları suçlamıyorum, ancak bu fiyatlada satış yapamyacakları oldukça aşikar.

Umuyorum ki umdukları satışı yaparlar, umarım ki Nintendo satışlarında dünyada olduğu kadar ülkemizde de bu kez başarılı olur. Ancak düşüncelerim ümitlerimden oldukça farklı, bol şanş Nintendo ve Nortec.
Adsız dedi ki…
700 ytl mi pcim dururken wiiye veremem,son derece gereksiz ayırca moralimide bozdu o kadar fazla fiyat :( gereksiz masraf,gereksiz...
Adsız dedi ki…
bu konuyla ilgili degil sinan abi,ama sadece yazacak bir yer var buda burasi...sorum su:_neden kendi kesisel ve ozel Kosendeki konularin %90 oyunlarla ilgili ...yetmiyomu dergi?abi butun hayatin oyun degil ya...e adi ustunde ...Kesisel kose ...ama sen hep oyunlara ayirmisisn...hatta forum haline gelmis bence...e dergi var,level forum var,burasidami hep oyunlarla ilgili ? nedenki sinan abi ? bari bi ara kendinle ilgili boyle bi yazi yazsan ???ne bilyim ...muzik,sen ...hayatin...kitaplar...ne olacak bu devletin hali gibilerinden ;):D

((Sinan abi bunu ister yorumlara ekle yada ekelem,okuman icin yazdim...ama senden cevap bekliyom ...mail adresim naserha007@hotmail.com...simdiden cok sagol))
Adsız dedi ki…
Yaptığınız fiyat hesabı doğru değil. Neden fiyatı hesaplarken avrupa son kullanıcı fiyatının üzerine koyuyorsunuz tüm bu vergileri? Nintendo Turkiye son kullanıcı mı? konsolun tanesini 250 avrodan mı alacak? Avrupada son kullanıcıya bu aleti 250 avroya satanlar bu işten hiç kar etmiyor mu sıfır kar ile mi satıyor? Heralde Turkiye distribütörüne konsolun gelişi 250 avrodan çok daha az olacaktır.
Rattlehead dedi ki…
Zaten ben bu konsolları ünlü mağazalarda görmediğim sürece karaborsa da neredeyse 3 katına bize iteleneceği kannatindeyim.Şöyle ki;siz x-box'ın yurt dışı fiyatları 100dolara kadar çekilecekmiş dediğinizde ben neyse canım 200 dolara ben buradan alırım onu diye bir dükkana girdim ve karşılaştığım şey "1.200 ytl abi" oldu.şimdi zaten topu topu 10-20 tane güzel oyun çıkıyor x box'a(bir sene içinde ve classic-belki bu kadar bile değil) çipli diye bu xbox'ı almanın hiç bir anlamı yok yurt dışından dedikleri fiyata getirsem bile artan paraya 8-10 tane orjinal oyun alabiliyorum.Eğer wii'da da durum böyle olursa ederim bu dünyanın içine.Bu arada PC'ye Resident Evil 4 ne zaman çıkıyor biri bi zahmet söylerse sevinirim :D

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anime, çizgi film değildir!

388@0

12'den 20. Güne Zıplayış