Vogel, artık uçmuyor...

Boğazımda bir yumru var sanki... Bu sabahtan beri hayal aleminde gibiyim... Dile bile kolay değil, 10 yıl! 10 yıldır emeğimi verdiğim, bazen kendi evimden çok sevdiğim, kendi evimden çok güvende hissettiğim ve zaman geçirdiğim işyerim, artık yok.

Vogel, Almanca "kuş" demek. bugüne değin tam 11 yıldır bağımsız yayıncılığın Türkiye'deki kalesi gibiydi, 50'den fazla çalışanıyla. Ama şartlar son 1 yıldır çok kötü ve bunu sizlere yazılarımızda yansıtmasak, hazırladığımız derginin kalitesini sürekli yüksek tutarak hissettirmesek de, dergicilik giderek ölüyor. Ve bu ölümden, benim ikinci evim de nasibini aldı bugün... Hem de zamansız bir şekilde.

Söyleyecek çok şey var, ama söylemeye gerek yok. Sabahtan beri hayal aleminde gibiyim demiştim... Oda oda dolaşıp herkesle vedalaştım. Hep derler ya, "insanlar bir şeyin değerini ancak kaybettiklerinde anlar" diye, bunu bizzat insanların gözlerinde gördüm bugün. Bu çatı altındaki dostluğu, bu çatı altındaki samimiyeti, bu çatı altındaki birlikteliği bir daha başka yerde bulmam mümkün değil...

Dile bile kolay değil... 10 yıl... Ortaokul + lise + üniversite yılları kadar bir zaman geçirmişim burada. Ve hiçbirinden mezun olurken gözlerim dolmamıştı. Şimdi ise ağlıyorum...

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Sinan bey yeni bir dergi açmanızı gönülden destekliyorum ancak ülkede basım ve dağıtım tekeli varken ve üstelik maliyetler bu kadar yüksekken nasıl başarıya ulaşmaya düşünüyorsunuz? Beni yanlış anlamayın ama kısa süreli bir macere olsun istemiyoruz Level gibi uzun süreli bir yayın olmasını istiyoruz allah yolunuzu açık etsin...
Adsız dedi ki…
Abi duygularını anlıyamam ama sanki bir bebeğini kaybetmiş gibisin ama geçmişe sünger çekip geleceğe bakın ki hem derginiz çıksın bizde hemen alalım yaw hadi çıksın şu dergi meraklandırmayın bizleri.:P
Çok zor bir durum. Ama umutsuzluğa kapılmayın. 10 yıl boşuna verilmedi, Level'ın kanatları oldunuz.

Çok büyük bir desteğin arkanızda olduğunu bilin. Bu zor kararda yürümek istediğiniz yolu siz seçtiniz, acı verici de olsa doğru yol olduğuna inanarak yürüyorsunuz bu yolda. Seçiminizden şüpheye düşmeyin.

Anımsadığım bir şiiri yazayım buraya.

EĞER
--------------------------------
Çevrende herkes şaşırsa ve bunu da senden bilse,
Sen aklı başında kalabilirsen eğer,
Herkes senden kuşku duyarken hem kuşkuya yer bırakır,
Hem de kendine güvenebilirsen eğer,

Bekleyebilirsen usanmadan,
Yalanla karşılık vermezsen yalana,
Kendini evliya sanmadan,
Kin tutmayabilirsen kin tutana,

Düşlere kapılmadan düş kurabilir,
Yolunu saptırmadan düşünebilirsen eğer,
Ne kazandım diye sevinir,
Ne yıkıldım diye yerinir,
İkisine de vermeyebilrsen değer,

Söylediğin gerçeği derip büken düzenbaz,
Kandırabilir diye saflar dert etmezsen,
Ömür verdiğin işler bozulsa da yılmaz,
Koyulabilirsen işe yeniden,

Döküp ortaya varını yoğunu,
Bir yazı turada yitirsen bile,
Yitirdiklerini dolamaksızın diline,
Baştan tutabilirsen yolunu,

Yüregine, sinirine "dayan" diyecek,
Direncinden başka şeyin kalmasa da,
Herkesin bırakıp gittiği noktada,
Sen dayanabilirsen tek,

Herkesle düşer kalkar erdemli kalabilirsen,
Unutmayabilirsen halkı krallarla gezerken,
Dost da düşman da incitmezse seni,
Ne küçümser ne de büyültürsen çevreni,

Bir saatin her dakikasına,
Emeğini katarsan hakçasına,
Böylece dünyalar önüne serilir,
Üstelik oğlum, adam oldun demektir.
----------------------------------
Adsız dedi ki…
Sinan abi seni gönulden destekliyorum,inan bana LEVEL'ı bıraktığın için çok üzuldum ama artık başka bir dergide yazılarını okuyacam,dergi ne olursa olsun seni hep takip edecem,allah sana sabir versin :)
Adsız dedi ki…
Ya cidden çok üzücü bir durum. Açıkcası taa Malatya`dan sizin üzüntünüzü hissettim desem yeridir. AyDIN Doğana da diyecek sözüm yok. İnşallah kendi medyasında boğulur. Yeni çıkaracağınız derigiye tam destek!!!
Alaturka dedi ki…
Duygularını paylaşıyoruz,yeni derginin sıkı takipçileri bulunacağından şüphen olmasın ;)
Adsız dedi ki…
Son bir kaç aydır bu ülkede olanlara inanamıyorum. Neler oluyo, neden kimse bir şey yapamıyor, neden bir şey yapamıyoruz? Ülkemizi nereye götürmek istiyorlar, ne yapmak istiyorlar? Tek tesellim Tuğbek abi ve Serpil ablayla birlikte olman Sinan abi. En çok ihtiyacımız olan şey birlik olmamız...
UnicornKnight dedi ki…
Sinan Abi;
Her ne kadar insanlara abi diyecek yaşı çoktan geçmiş olsam da size böyle hitap edeceğim... '99 yılından beri berker abiyle beraber her ne kadar reel anlamda karşılaşamasak da sizler benim ağabeylerimsiniz... Uzun uzadıya yazacak değilim, sizler bugün ülkemizde "tekel" konumunda bulunan, rant elde uğruna siyasi iktidarların bile değişmesini sağlayabilen bir medya canavarına kafa tuttunuz, ona baş kaldırdınız... Bir kez daha beni yanıltmadınız, adam gibi adamlarsınız... 99 yılından beri süregelmekte olan Level maceram sizlerle beraber sona erdi artık... Yeni bir yuvada yolumuza devam etmek umuduyla, görüşmek dileğiyle...
Adsız dedi ki…
Merhabalar Sinan Bey;

Keşke hiç yazmasaydım bu maili; ama 5 dk önce Level Forumlarında okuduğum haberin şokundayım hala: Neredeyse 10 senedir bana okumayı sevdiren, üniversite yıllarımda bile hevesle aldığım dergiyi bugünlere getiren çekirdek kadro, Level'e veda ediyor...

Yeni yazar arayışının sebebi buydu demekki. Her ne kadar bu durumdan memnun olduğunuzu söyleseniz de; siz, Tuğbek Bey ve Serpil Hanım'ın içinin kan ağladığına eminim. Gerçekten çok üzgünüm. Hevesle sonuçlarını beklediğim yeni yazar arayışı başvurumun büyüsünü kaçıran bu haber, eminim ki bütün dinazor Level okuyucularını da hayal kırıklığına uğratmıştır. Tabii ki geride kalan arkadaşlarımız, kaliteli Level'lara imza atacaktır; ama eskisi gibi olur mu Sinan Bey? Sanırım hepimiz bu sorunu cevabını bilsek de; yüksek sesle söylemek, onu gerçek kılacağı için düşüncelerimize set vuruyoruz.

Her şey için teşekkür ederim. 10 senedir süregelen savaşı umutsuzluktan başarıya taşıdığınız için, rakipleriniz bir bir düşerken siz ayakta kaldığınız için, dergiyi her açtığımda "Editörden" yazınızla beni gülümsettiğiniz için, oyunlara olan sevginizin asla yıpranmasına izin vermediğiniz için...

Ve her şeyden önemlisi, Level'a hayat verdiğiniz için...

Elveda Sinan Bey... Umarım her şey gönlünüzce olur ve umarım yazılarınız en kısa zamanda blogların dışına, sayfalara taşarak yeni bir isimle bize ulaşır...

Tekrar teşekkürler...
Adsız dedi ki…
Bende bu sabah durumu level forumlarında okudum ve şoktayım hala...Keşkelerle dolu hayatımıza bir tane daha ekliyoruz demek: "Keşke devam etse level aynı kadroyla,keşke"...
Ama şunu unutmayalım ki çoğu keşke gerçekleşmez. Onları unutmalı ve geleceğe umutlarla bakmalıyız bakmalısınız...
Yeni derginizi bekliyorum level la birlikte onuda alacağım.
emrsag dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
emrsag dedi ki…
sanki hayali bir çocuğum varmışta, onu kaybetmiş gibi oldum level'den ayrıldığınızı duyunca, ağlamaklı oldum. ama merak etmeyin siz neredeyseniz biz oradayız. sonuçta level bir isim, önemli olan ruhu.
Alaturka dedi ki…
"level bir isim, önemli olan ruhu."

Daha iyi anlatılamazdı emrsag ;)
Adsız dedi ki…
eylül sayısı alacağım son level olacak. dergiyi açtığımda ilk sayfada editörden kısmında sinan akkolun yazısı olmadıktan sonra o dergi benim için bitmiştir. umarım yeni bir ekiple yeni bir başlangıç yaparsınız.kuracağınız dergide ilk yazarlık başvurusu yapan ben olacağım.

The Prestige
Adsız dedi ki…
Çektiğiniz bu acıyı, duyduğunuz üzüntüyü elbette ki tam olarak anlamamız mümkün değil. Ben bile derginin 2.5 yıllık okuyucusu olarak bu denli eksik hissediyorsam kendimi sizi eksikliğiniz tahmin bile edilemez. Fakat her son da bir başlangıç değil midir ki? Üzüntülerinizi toprağa gömmeli ve sizi kendine örnek alan, sizin yazılarınızla büyüyen gençlere örnek olabilmek için güçlü durmalısınız. Eğer Sinan Abi'leri kendini koyuverirse o gençler neyle avunacaklar, o gençler kime güvenecekler. Bu dergiyi siz olmadan çoğu kişinin alacağını sanmıyorum, ben de 10 yıllık içerik olan pdfleri alıp bırakacağım. Bu bizim için bir kalenin daha yıkılışı demek. Her zayıf alışımdan sonra okuyarak biraz olsun moral bulabildiğim derginin yok oluşu demek. Eminim ki çoğu kişi için durum bundan da beterdir. Diğerleri için söz veremem fakat en azından benim sizi yüzüstü bırakmayacağımın bilincinde olun. Herhangi bir konuda basit bir yardım bile gerekse lütfen söylemekten çekinmeyin.

Burçak Aydınlık. ''The Silencer''
Adsız dedi ki…
sinan abiimmm nee olursun tuğbek abi serpil ablayla ve belkide eski, level ekibiyle tekrar bir ekip kurun ve başka bi isim olarak yayımlayın dergiyi sizleri kaybet istemiyoruz TÜRKİYE olarak... Lütfen yeni bir dergi AÇINNNN
Adsız dedi ki…
abiii aydın doğana zaten gıcıktım ii ce gcık oldum inş. batarlar :D yaw nie ayırdınız güzellim ekibi yaa trajları düşecek ahanda şuraya yazıyoom :D (bu buraya 2. msjım :D türkiye olarak kaybetmek istemiyoz dien kişiyim :D
Adsız dedi ki…
sinan abi,artık hiç level almıycam sırf senin yazılarını yazabilceğin bi dergi bekliycem ki bi çok level okuyucusuda öle zaten. lütfen oyun severleri yalnz bırakma ...
Adsız dedi ki…
Gerçekten çok ani oldu bu..

Bir sitede haberi gördüğümde
uzun süre inanamadım..

Forumda böyle bir konu açacağım
aklımın ucundan geçmezdi..

Ama hayat hep süprizlerle dolu..

ve bazıları acı süpriz..

Çıktığı günden beri takip ettiğim dergim
artık Doğan'ın eline geçti..

Ne desek boş,ama tek ümidim
Sinan abi,inşallah çıkaracağınız
dergi sayesinde ayrılmayacak olmamız..
Adsız dedi ki…
Eh be Sinan abi öyle bir yazmıssınki gözlerimden ufak bir yas geldi...Cok kötü oldum ya Level'ı Level yapan sizdiniz simdi baskası yönetiyor ya simdi kim arada parantez acıp azarlayacak onları ha kim ?
Adsız dedi ki…
haberi yeni ögrendim bende .. uzun zamandir level almayi birakmistim bu zaman içersinde okumasamda orda işleri iyi yapan insanlar oldugunu bilmek güzeldi.Ama çok üzülmeye gerek yok bildigim var oldugunuz sürece yazmaya devam edeceginiz bu bana yeter.
Unknown dedi ki…
Aslında yazılacak birçok şey var LEVEL için. Hepside diğer LEVEL'e gönül vermiş arkadaşlar tarafından yazılmış. Ben hayatımın 2. darbesini yedim bu haberi duyduktan sonra. İlk darbeyi GAMESHOW kapandığı zaman yemiştim. Ama bu seferki daha sarsıcı oldu,daha derinden oldu,daha zamansız oldu. 10 koca yıl. LEVEL sadece yazarların değil bizlerede bir yoldaş olmuştu. Aileden biriydi. Artık yok. Ama bizler bu yürüdüğünüz yolda hep arkanızda olacağız,desteğimizi hiç kesmeyeceğiz. Sizleri -inşallah kazasız belasız- çıkaracağınız yeni dergide de takip edeceğiz. LEVEL ölümsüzdür ve kalbimizin en güzel yerinde hep yaşayacaktır.
Adsız dedi ki…
Kapitalizm böyle bir şey işte; yıllarca birlikte çalışan, aynı işe emek veren insanları tek bir hamleyle uzaklara savurabiliyor.

Umarım Level'da kalanlarla arkadaşlığınız bozulmaz ve ileride, herhangi bir şekilde, aynı kadroda buluşursunuz, diyorum; ama ilki neyse de ikinci dileğimin gerçekleşeceğine kendim bile pek inanmıyorum.
Adsız dedi ki…
Sinan abi aşağılık yahudilerin sizi yutmasına izin vermeyin.
dark_devil_cry dedi ki…
biliyorum SİNAN ABİ zor geliyor sizlere bu durum anlıyorum nasıl bir duygu olduğunu... nasıl mı çünkü o haberi duyduğumda sanki ben ayrılmışım gibi hissettim kendimi... nasıl olurda AYDIN DOĞAN level ekibini dağıtır nasıl olurda onları birbirinden ayırır acaba hiç düşünmedi mi bunlar olmasa bu dergi olur mu diye... nerden düşünücek eee nede olsa sanki dünyayı oo yaratmış... biliyorum fazla sinirliyim hbri duyduğumda ne küfürler etmiştim AYDIN DOĞAN a çünkü o an küfür edebilirdim hiç bişey yapamazdım... neyse siz olmadan LEVEL olmaz her ne kadar olur derseniz olmaz çünkü LEVEL ı siz LEVEL yaptınız bi ailediniz bizlerde çocuklarınız (çok saçma bi örnek oldu ama artıkın idare et SİNAN ABİ :DDD) ailede ebeveyinler dağılırsa çocuklarda sap gibi ortada kalır (ahanda ŞEKİL A :DD )... işte bu yüzden sap gibi ortada kalmamak için bizlerde sewdiğimiz ebeveyinlerin yanında gideriz. ben sap gibi ortada kalmamak için seçtim... sizinle beraberim bunu unutmayın... Zaten aydın doğana gıcıktım şimdi iyice gıcık oldum (hürriyet gazatesinden bi yazar atmıştı :@) inş. level eski trajın altında kalırda görürler ne yaptıklarını siz olmadan ben asla level ı almam alamam... haksızlık yapmış olurum biliyorum belki en uzun ben yazdım böle uzun yazmayı sizin yüzünüzden öğrendim :D inş. bigün bende bi pc oyun yazarı olurumda sizlerin kullaklarını çınlatırım :D bu arada unutmadan level ekibinden ayrılan yazarlarlan birlikte tekrar dergi çıkartın ister 3 ayda bir isterseniz 6 ay da bir olsun (6 ay mı :S dayanamayız yaa 6 ayda bi görüşmeye :S) yeter ki bi dergi kurun unutmayın level daha önce sadece 25 sayfalıktı :D ve 2 ayda bi yayımlanıyodu :D (sanırım öleydi, çünkü ben 2,5 sene önce level a tanıştım keşke daha önce tanışsaydım dedim kafamı duwarlara vura vura :D ) unutmayın biz bi aileyiz biz sizlerin çocuklarıyız sizsiz biz biz olmayız lütfen bu önerim mi iyi düşün SİNAN abim ;) BELİMİ OLUR BELKİ Bİ GÜN OFİSTEKİ MASANIN HEMEN YANINDA Kİ MASADA BİZLERDEN BİRİ OTURUR :DDDD DÜNYA KÜÇÜKTÜR :D
dark_devil_cry dedi ki…
HEEE UNUTMADAN OOO 10 YILIK ARŞİVİ ALDIIMDA BIRAKICAM DERGİYİ ;) NEDE OLSA Bİ TARİHİ ZAFER GİZLİ NASIL BUGÜNLERE GELDİĞİNİZ GİZLİ :d
Adsız dedi ki…
Ah be Sinan bey yada abi diyecek yaşı geçsekte yine abimizsiniz şu son "Vogel, artık uçmuyor..." yazınız insanı acayip derinden etkiliyor emin olun bizimde gözlerimiz doluyor bizde ağlıyoruz...
Tamam ortada bir şirket devralımı ve Doğan gurubu faktörü var evet ama sizin bashettiğiniz şey daha önemli; ..."bugüne değin tam 11 yıldır bağımsız yayıncılığın Türkiye'deki kalesi gibiydi, 50'den fazla çalışanıyla. Ama şartlar son 1 yıldır çok kötü ve bunu sizlere yazılarımızda yansıtmasak, hazırladığımız derginin kalitesini sürekli yüksek tutarak hissettirmesek de, dergicilik giderek ölüyor. Ve bu ölümden, benim ikinci evim de nasibini aldı bugün"...
Yani demem o ki ülkemizdeki şu 1-2 senedir dergi söktörünün düştüğü durum e sonunda geldi çattı, LEVEL'mızı elimizden aldı. ARkadaşlara Aydın Doğan'a seslenenlere Sinan abimizin dergi söktörü ölüyor serzenişinide göz ardı etmeyin derim. Sonuçta Serpil-Tuğbek-Sinan Akkol çıkaracağı dergide aynı böyle satışlarına bakılacak. Normalde 20.000 satan dergi (bkz. Sinan abinin bir röportajı) 16.000 lere düşmüş ve her dergi için olduğu gibi çok büyük başarı kabul ediliyor. Düşünün 73.000.000 Milyonluk bir ülkeyiz dergilerin düştüğü duruma bakın. Sadece LEVEL değil tüm diğer dergiler yazılı basın içinde bu geçerli birazda madalyonun öte tarafına bakmak lazım...
Herşeye rağmen yeni bir dergiyle bu yola baş koyuşunuza büyük bir içtenlikle teşekkürlerimi sunuyorum. Umarım çok daha başarılı olursunuz satış rakamlarınız sizleride bizleride sevindirir böylece uzun soluklu bir yolculuğa daha tekrar yelken açarsınız. Çalışmalarınızda başarılar saygılar sevgiler...
NOT: Ayrılıkların olduğu dergimiz LEVEL içinde iyi şeylerden bahsedelim. Ne de olsa ilk göz ağrımız yıllarca birlikte yol aldığımız dergi hakkını yemeyelim. Hem Yeni dergi hemde Eski LEVEL arasında tatlı bir rekabet olması dileğiyle...
Adsız dedi ki…
Doğan Medya ile tatlı rekabete giremezsin. Hangi rekabetten bahsediyorsun? Eskileri bir kurcala bundan 10 sene öncesini derim ben.
Adsız dedi ki…
İlk okuduğumda şoka uğradım, sonraki her hatırlayışımda da gözlerim ağlamaklı oldu...
Yıllarınızı verdiğiniz Level elinizden çekilerek alınmış...
Oysa ki o Level ancak sizin ellerinizdeyken gerçek Level'idi...
İncleme yazısı yazıp gönderecektim, bir türlü gönderemedim. 1 Eylül'e uzadı yine gönderemedim. İyi ki de göndermemişim. Artık Level ofisinda o yazıyı okuyacak bir Sinan Abim yok... Sonraya gönderirim İnşAllah, Sinan Abi gittiğin dergiye beni de götür diye :)

Siz üzülmeyin, biz gerçek Level Hayranları aramızda para toplar yeni bir dergi açarız, adı da "Level-Reloaded" olur. (Derginin fiyatını hep çok buldular, fakat sizler hayatınızı veriyordunuz o dergiye. Yıllarınızın değeri kuruşlardan çok daha fazlasıdır...)

Bu arada Sinan Abi, dergi yazarlığından başka bir uğraşın var mıydı ? Aç kalmazsın yani, Level'i barındıran her çatı senin evin sayılır ;) Her zaman bekleriz.

Seni hiç görmesem de, yıllardan beri dost gibiyiz. Yazılarındaki samimiyetin için teşekkürler...

(Son sayınızda gerçekten bize en güzel Level hediyesini verdiniz. Teşekkür ederiz.)

Yaralı Level kuşu düşman ellerine düşmüş, fakat bilmiyorlar ki Level ancak Sinan Abi'nin ellerinde öter :)

Hayatta Zenginlik ve Şöhretten daha önemli şeylerde vardır, doğru bir karar vermişsiniz.

İki ay daha eski sayılar için Level alacağım, ondan sonra ise ilk sayfada Sinan Abi'nin "Geri Döndük!" yazısını görene kadar bir daha Level almayacağım. (Evet, her ay iki orijinal oyun verselerde... Kuponla PS3 verselerde...)

Sizden bir şey isteyeceğim, Level ruhunu yaşatmak için; hangi dergiye giderseniz gidin, aylık 5-6 sayfalık bir online dergi yapalım :) Ben pdf düzenleme işini alabilirim ;)

Hepinize teşekkür ederim, Allah yardımcınız olsun :)
ABK dedi ki…
Abim paranın küküm sürdüğü şu dünyada elinizden geleni yaptınız...HELAL OLSUN HEPİNİZE!!!Vefam Level'e değil sizleredir!!!
Adsız dedi ki…
Sinan abi;
Vogel bir kuştu ve benim güzelim ülkemin güzelim hayvansever,cevreye duyarlı insanları kanatlarını kırmayı bildi.Ama kanadı kırık her kuş iyileşebilir.en olmadı Ghost Of SPARTA(god of war2)nın yaptığı gibi ikarus'un kanatlarını alırız ondan ve tekrar uçarız.merak etme sen özgür bir şekilde tekrar semada yerimizi alacağız
Uğur Serttaş
Adsız dedi ki…
Her zaman yanınızdayız ismi her nekadar değisede bizim için önemli olan yazarları. :P
Adsız dedi ki…
az önce level eylülü aldım eski sayılara dvdeki pdf den bakıyordum sinan abi senin editör bölümüne yazmaya başladığın ilk ay gözüme çarptı temmuz 98 de benim ilk level ımdı ufacık ortaokul hazırlık halim aklıma geldi gerçekten insanın sevdiği bir dostunu kaybetmesi gibi bir durum bu inşallah yeni dergiyle daha güzel şeyler yaparsın sinan abi
hakanozgul dedi ki…
Sinan bey,

Size mail yoluyla ulaşabileceğimiz adres aynı mı? Mevcut adresinizi kullanamıyorsanız size nasıl ulaşabiliriz?

İyi günler, iyi çalışmalar.
Adsız dedi ki…
Kuş özgürlüğün simgesidir eğer uçamayacaksa... ya da kanatlarını kirli düşüncelerin tozları kirletecekse... kafeste kalmaktansa az da olsa özgürlüğün tadını almak için bilerek ölüme kanat çırpmak bu uğurda yapılacak en büyük erdem.
Adsız dedi ki…
Kuş özgürlüğün simgesidir eğer uçamayacaksa... ya da kanatlarını kirli düşüncelerin tozları kirletecekse... kafeste kalmaktansa az da olsa özgürlüğün tadını almak için bilerek ölüme kanat çırpmak bu uğurda yapılacak en büyük erdem.
Adsız dedi ki…
Eylül Level'i aldım. İçerikte sizin payınız var ama fiziksel kalite "Yeni Sahip"in, belli...
Adsız dedi ki…
Tabi insanın uzun süre çalıştığı bir işi bırakması üzücü.

Ancak bazı gerçekleri de görmek lazım. Kendi adıma konuşmam gerekirse, Level dergisini son 1 - 1.5 yıldır sadece dvd deki videolar için alır olmuştum.

Neden?

Çünkü içindeki bir çok bilgiyi dergi çıkmadan çok daha önce bulabiliyorum. Bu da gerek dijital gerekse de basılı içeriği geçersiz kılıyor.

Bundan sonraki proje öyle bir proje olmalı ki insanları dergiye bağlı tutabilsin. Sonuçta bu platformdaki rakiplerinizi (dijital rakipler) siz de çok iyi biliyorsunuz.

Bundan sonraki çalışmalarınızda da başarılı olacağınıza inanıyorum.
Adsız dedi ki…
Umarım önünüzdeki engelleri aşarsınız,gerçekten sizi yakından tanımasam da sevdiğim ve güvendiğim insanlardansınız...

Tabii ki derginizi alacağım:D
Adsız dedi ki…
Sayın Akkol;

Sizinle bazı şeyleri paylaşmak istiyorum. Kimliğimi açıklayamayacağım ancak şunları söyleyeyim. İnanın bunları yazarken bir yumru da benim boğazımda duruyor. Kalbim sıkışıyor. Sinan bey, ne yapın edin ama derginizden ayrılmayın. Çünkü bu ülkede insanlar dergi okumuyor, çünkü bu ülkede dünyanın belkide en zengin içerikli dergisini bile hazırlasanız ki hazırlarsınız buna kuşkum yok o dergiyi dağıtamazsınız...Çok üzgünüm inanın bunları söylerken. Buraya yazıyorumki herkes bilsin çünkü bu işe bende gönül vermiş bir insanım. Burda'nın şu anki sahibinin yayınladığı bir dergiyi onun gazetesini satan her gazete bayiği satmak durumundadır ve bunun için gazete bayiinden verdiği dergi başına çok küçük bir ücret alınır. Türkiyenin her noktasına gider o dergi aklınızın almayacağı yerlere bile. Geçmişteki basın yayın dağıtım organları çekişmelerini hatırlayın. Siz en güzelini de yapsanız dağıtamadıktan sonra elinizden ne gelir? Level'daki emeklerinizden oluşan birikimlerinizi bu yolda kullanacağınızı söylemişsiniz. İnşallah bu yolda yüzünüz güler hepimizin desteğiyle ancak olurda düşerseniz inanın yaşayacağım acıyı tarif etmek zor olur. Resmen içim sıkışıyor bir mucize olsada 10 yıl değil kuşaklar boyu okunmaya devam etse çıkartacağınız yeni dergi. Bu söylediklerimi aslında sizlerde biliyorsunuz. İşin içinden bir çıkış yolu düşünüyorum, düşünüyorum bulamıyorum maalesef. Kısa vadede bir başarı olsada uzun vadede istatistiklere baktığımda hep karamsar tablolar çıkıyor. Bende daralttım sizi affınıza sığınıyorum. Sağlıcakla kalın.
Adsız dedi ki…
Okur önemlidir. Geçmişteki başarısızlıklar okuru peşinden sürükleyememekten kaynaklanmıştır bence. Yoksa hepside az çok kaliteliydi. Ancak aklıma takılan birşey var. Berker beyin level'den
ayrıldıktan sonra bir dergi çıkardığını görmüştüm.Kıyıda köşede bir bayideydi. Bir dahada göremedim malesef. Mutlaka edinilen bir tecrübe ve alınan dersler vardır. Paylaşacağınızı düşünüyorum. Sizlere bu zor ama onurlu mücadelede başarılar diliyorum. Levent.
Adsız dedi ki…
biz bu işi başarılı yapacağız.ben elimden gelen her şeyi yapacağım en azından.
Uğur
Adsız dedi ki…
Yaa nerden çıktı şimdi yaa, daha sabah baktım hiçbişey yoktu. Akşam bakıyorum Level satıldı koskoca Sinan abi Level'dan ayrıldı ve Tuğbek abi de öyle. Türkiye'de dergiciliğin ve Doğan Medya'nın artık tekelleşmeye doğru gittiğinin bu bir göstergesi işte. Giderek aynı yönetim kadrosundan çıkan dergileri almaya başlıyacağız, Doğan Medya'nın stratejisi neyse biz de ona göre hareket edeceğiz işe bak. Bir ruhu öldürüyorlar yaw. Level'ı sadece 5 yıldır takip ediyorum ve daha ses tonlarını bile duymadığım insanları sever hale gelmişim de haberim yok, uzun zamandır bu kadar üzülmemiştim. Olmadı böyle yaw! Bence yeni bir dergi için kolları sıvayın. Level kitlesi boş bir kitle değil, bence hepsi gerçek takipçi, sizin izinizdeyiz Sinan abi 1 sayfa dergi çıkarın 10 lira yapın yine alırım!
Adsız dedi ki…
http://tr.wikipedia.org/wiki/LEVEL_T%C3%BCrkiye
Adsız dedi ki…
www.emrenthegeneral.blogspot.com Level atladık başlığı.Doğru söyledi la bu Emren dedirtti bana
Adsız dedi ki…
Şu anda fazla şey yazacak durumda değilim, o kadar üzgünüm ki utanmasam ağlayabilirim, çünkü Level yıllarca benim en büyük dayanağım, en büyük dayanağım adeta 2.ailem olmuştu, nereden çıktı bu zamansız ayrılık?
Bu ayrılığa neden olanları lanetliyorum ve son olarak şunu söylemek istiyorum;
Sayın Sinan Akkol, Tuğbek Ölek ve Serpil Ulutürk, nereye giderseniz gidin ben ve binlerce Level okuru daima arkanızda olacaktır bunu böylece bilin..
Adsız dedi ki…
Sinan abi duyunca çok üzüldüm.Sonunda Leviathan Level'i de yuttu.Bizim için gerçek Level ekibi hep siz ve arkadaşlarınız olacaktır.

Allah yardımıcınız olsun.
Adsız dedi ki…
Biri bana Level ile birilerini bütünleştir dese Sinan ve Tuğbek abi gelirdi aklıma heralde. Abi diyorum çünkü 10 yılımın her ayı sizinle geçti. Milletin tabiri ile eşşek kadar olduğum halde (23) hala Level dergisinin peşinde koşarım. Ama artık bunun eskisi gibi olacağını sanmam..

Hernekadar siz yerinize gelenlerin işi iyi yöneticeğini söylesenizde ben dergide hiçbirşeyin eskisi gibi olucağını düşünmüyorum. Sizden başka kim oyun dergisine kültür-sanat bölümü eklerki demi? :).

Umarım tekrar işinize dönersiniz.. Bundan sonraki hayatınızda başarılar..
Adsız dedi ki…
haberi öğrendiğimde çok üzüldüm hatta biraz önce 10 yıllık takipçilerin yazdıklarını okuyunca ürperdim gözlerim doldu nasıl bir sevgidir ki bu
sanırım hiç bi zaman onlar kadar iyi hissedemiyeceğim bunu
temmuz 2003 den beri takip ettiğim,hatta "şimdi askere gidince nası alıcam ki ?" diye düşündüğüm,alalacağım günü iple çektiğim,Editörden; bölümü için delirdiğim okumak için bahanem olan "şey" gitti ...
"şey" dedim çünkü Level benim için sadece bi dergi değildi
ikiyüzlülerin ve çıkarcıların kol gezdiği günümüzde samimiyetinizle beni ve insanları şaşırtan tek "şey"diniz siz...
Sen yani Sinan Abi,Tuğbek Abi,ve Serpil Abla samimi söylüyorum bi tane broşür çıkarsanız onu bile almaya hazırım ama lütfen bizleri yazısız bırakmayın
Level için de (sadece şu anki hali için) en hayırlısını diliyorum Fırat Abi yi de ne kadar sevsem de sanırım artık Level alamam
sadece eylül sayısının bu yakınlara ulaşmasını bekliyorum
üzüntünüzü anlamam imkansız ama yine de metin olmanız ve hep dimdik durmanız dileğiyle
Bora...
Adsız dedi ki…
Üstteki arkadaşa katılıyorum ya ben sizin yazılarınızı özliycem ya lütfen yeni bi dergi çıkarın şurda yemin edebilirim ki o dergiden sizin gitmenize üzülen ben başta olmak üzere binlerce kişi var ve bunlar eğer sizin yeni bir dergi açtığınızı(veya onun gibi birşey) duysalar hemen ona koşarlar(yine ben başta:))Level okuyan biri için 10 yıllık yazarlarının gitmesi çok zor bişey bence....lütfen bizi yazılarınızdan mahrum etmeyin.....
Adsız dedi ki…
Ben ne yalan söyliyim Leveli arada bir alırdım alırsam oda verdiği DVD içindi. Ama bu yaptığınız hareketi duyunca size olan saygım 10 kat daha arttı. Bence artık dergi çıkarmayın. ADSL 1 Mbit olduktan sonra derginin devri geçecek. Bir site açın gamespot gibi;programlar yapın video reviewlar yapın. Çok ama çok daha ilgi göreceğinden eminim. Üzülmeyin, bir kapı kapanır diğeri açılır :) yada onun gibi bi laf işte:)
Adsız dedi ki…
Yahu kardeşim sen dergiyi ne zamndan beri alıyorsun be okuyomusun bu dergiyi sen ne anlarsın dvd için alıyosan be bu derginin kurucularında bunlar ya yazılarını bi kere okudun mu sen ben 3 senedir alıyorum inan bana bi kez bi yazısını okumuş olsaydın böyle demezdin yazık sana...
Burak S. dedi ki…
yıllardır LEVEL'i (yaklaşık 9 yıldır) takip eden biri olarak çok üzülsem de, o dergiyi oluşturan sizlerin başka bir dergiye geçmesi hafifletiyor bu durumu. En nihayetinde farklı bir isimle de olsa sizlerle buluşabileceğiz. Bu yolda hepinize başarılar dilerim...
Adsız dedi ki…
Süreli yayın takip etme alışkanlığım level ile başlamıştı. Sizler yeni bir dergi çıkarana kadar da sonlanmış oldu. Sonuçta internet yaygınlaşınca, dergiyi takip etme sebebi, içinde sevilen yazarlardan kaynaklı oluyor. Kafanı takma diyeceğim Sinan abi, tekelleşmenin gözü körolsun, doğan medyanın gözü doymaz bir dev olduğunu herkes biliyor. Karakterli duruşun-uz-dan dolayı sizleri tebrik ediyorum. Çalışmalarınızda başarılar. Her zaman yanınızdayız.
Ögeday Karabulut dedi ki…
Sinan Abi;
Öncelikle 3 senedir takip ettiğim bir derginin satılmasından duyduğum üzüntüyü dile getirmek istiyorum.
Bir çok arkadaşın da belirttiği gibi ilk defa LEVEL ile dergi takipçiliğine başlamıştım.
2 sayfa da olsa yazımın çıktığı ilk ve tek dergiydi(o amatörce yazılmış Most Wanted rehberi benimdi)
Bu haberden sonra LEVEL dergisini(LEVEL bile diyemiyorum samimiyet kayboldu resmen)bir sayı daha alacağım o da arşiv için.
Yeni bir dergi çıkarmanızı dört gözle bekleyeceğim o zamana kadar yatağımın altındaki dergi arşivini karıştırırım artık.
Size başarılar dilerim
Adsız dedi ki…
Merhabalar Sinan bey. Ben Oğuz Sasi. Hani 6 ay kadar önce ofisinize davet ettiğiniz Oğuz. Bir projemi paylaşmıştım hatırlarsanız sizinle. Olamayacağını söylemiştiniz Türkiye şartlarında. Hala buna inanıyor musunuz? Bir de bir şeyi merak ediyorum. Level yazarlık yarışmanızın sonuçları ne zaman açıklanır? 2 yazı göndermiştim size 1,5 ay kadar önce. Yarışmaya katılmıştım. szaszy82@yahoo.com olan mail adresim 4 gün kadar önce çalındı malesef. Bana bu konu hakkında bilgi verebilirseniz çok memnun olurum açıkçası. Mail adresim: bdfyobgsougt@gmail.com

Bir de Vogel burda' nın kendi tasarrufuydu sanıyorum yollarınızın ayrılması. Acaba kendileri şimdi sizin yerinize nasıl bir proje yapmayı düşünüyor? Bir fikriniz var mı? Kendilerine bir teklifte bulunmak isterim çünkü. Teşekkürler, iyi çalışmalar...
Adsız dedi ki…
İlk levelimi hala saklarım SİN oyununun kapakta olduğu sayı.O günden beri takip ediyordum degiyi taki 2 sene öncesine kadar.Malum internet yaygınlaştı,portallar oluştu ve derginin bize verdiği bilgi biraz eskimeye başladı.Fakat leveldeki editörlerin yazıları o kadar farklıydıki oyundan çok onların yazı arasına sıkıştırdığı espirili,muzur cümleleri aramakla geçerdi yazı.Dediğim gibi bunlar 2 sene öncesine kadar benim bu dergiyi almama neden olan şeylerdi.Neyse umarım sizde yeni derginizde söylediklerimi dikkate alır o yönde ilerlersiniz.
Adsız dedi ki…
Başarılar.Keşke bölünmeseydiniz.
Adsız dedi ki…
Açıkçası, internet ve bilgisayar artan alımgücüyle ucuz bir teknoloji haline gelmesi ve bu değişimin etkisiyle (bkz. 666 ytl laptop) dergi sektörü önümüzdeki 5 yıl içersinde aynı taş plak teknolojisi gibi tarihin tozlu raflarına kalkacak gibi gözüjüyor.Tabiki senelerini dergide çalışark vermiş insanlar için nostaljik bir durum ancak gazete ve dergilerin yerine softcopy yle yer değiştirmesi sayesinde kesilecek ağaç sayısıda azalma gösterecektir.
Adsız dedi ki…
uzun zamandir forumlara girmiyordum. gecen gun girince boyle bir haberle karsilastim ve sok oldum. sinan akkolsuz, tugbek oleksiz, serpil uluturksuz lvl bana gore bugun bitmistir. her ne kadar lvlin populer eski yazarlarini ve diger populer pc yazarlarinida toplasalar lvl artik eski lvl degildir. lvl forumlarinda yapilan yorumlara bakinca duruma cokta uzulen goremedim. "nolcak iki dergiyi birden aliriz yada artik daha cok orjinal oyun verirler" gibi yorumlar var. lvl oyun vermesede lvldi her zaman alinirdi. cunku 8-9 yildir okudugum kendime yabanci gormedigim yazarlar vardi. artik lvl yok ama lvl ruhunu yeni cikicak dergi tasiyacaktir. merak etme sinan abi eski lvlcilar olarak herzaman yeni derginin arkasinda olucaz.
Adsız dedi ki…
Bu doğan grubu ilkesiz bir şirket.Level'da bir samimiyet vardı.Level2ın güzelliği o samimiyetinde,bizden oluşundaydı.Level şu andan itibaren bitmiştir.Bu medya tekelinin ilkesiz,samimiyetsiz,tamamen çıkar ve para amaçlı yapısı Level'ımızıda yuttu malesef.Bundan sonra OYUNGEZER alacağım.ALLAH bu yeni dergimize güç versin.Bu kartelden sığınacağımız fazla yer kalmadı.
Unknown dedi ki…
Amerikan filmlerinde bir şey hep hoşuma gitmiştir. Muhakkak bir yerlerde "My sweet home" yazılı bir tabela vardır.Peki orayı tatlı yapan, bir evi yaşanılası kılan nedir?
Güzel bir bahçesi, kocaman büyük odalara ve o odalarda lüks eşyalar sahip olan size ait kesişen duvarlar bütünümü?

Yoksa;
Evin içinde beraberce yaşadığınız, muhabbet ettiğiniz, onlarla birlikte olmaktan huzur duyduğunuz, sevdiklerinizmidir evi yaşanacak bir ev yapan.

insan otuz yaşına gelipte arkasında bıraktığı çocukluğa bakıpta özlem çektiğinde, çocukluğuna ait çizgiroman tadında muhabbetler aradında, o muhabbetler içinde eski uludağ gazozundan yudumlar almak istediğinde benim yaptığım level okumaktı. Gariptir pek oyun oynamam ama level'ı da kaçırmazdım. O özlenen muhabbetleri okumaya doyamazdım.

Kendimi ikinci evimde hissetmekten mumnun oluyordum. yazılar sıradan bir tanıtım yazısı değil sanki oyun hakkında karşılıklı yapılan tatlı muhabbetlerdi.
Bunları yeni ekibe ait level'da göremeyince üzüldüm doğrusu. Dergi formatı aynı ama sizler yoktunuz ki orada!
Sanki misafirliğe gitmişsinizde ev aynı ama evin sahipleri değişmiş ve ilginçtir onlar sizi tanıyor ama sizin onların kim oldukları hakkında bir fikriniz dahi yok. Stephen King romanı gibi bişey bu.
Ama hayat malesef acımasız ve biz insanlar her zaman bu gerçekle yüzyüze kalabiliyoruz.
Fakat sizler eski level ekibi olarak halen hayattasınız ve bizler eski level okuyucuları sizleri yeni evinizde ziyaret etmek, bir hayırlı olsun kahvenizi içmek için sabırsızlanıyoruz.

Saygılarımla.
Adsız dedi ki…
Abi sensiz level ; levelsız ben gibi ama sensiz level oluyorsa levelsız da ben olur. Çalışacağın bir dergi varsa haberimiz olsun; sırf hadsafhada 'yı , editorden'i okumak için level aldığım gunleri bilirim (abartmıyorum)
Adsız dedi ki…
Bu ay son 5 senedir yaptığımgibi bakkala gidip abi level var mı diye sormak yerine oyungezer var mı diye sorduğumda bakkal çok şaşırdı, benimde ağzıma garip geldi. İnşallah beklediğiniz başarıyı yakalarsınızda Türkiye'deki en iyi oyun dergisi yazarlarını kaybetmeyiz

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anime, çizgi film değildir!

388@0

12'den 20. Güne Zıplayış