"Bu oyunda yenilik yok!" dedi EA
Dergide bu ayki köşemi okuyanlar, EA'i ne kadar çok sevdiğimi(!) biliyordur. EA'e olan bu sevgim(!) bugün bir EA yetkilisinin (ismi lazım değil, Alain Tascan) bir oyunu hiç yenilikçi olmamakla suçlamasıyla, doruklara ulaştı.
Tascan'ın yaratıcı olmamakla suçladığı oyun XBox 360'ın yeni çıkan ve en iyi oyunlarından birisi sayılan Gears of War'du.
Dalga geçmeye başlamadan önce bakalım Alain amca ne demiş:
"Gears of War da nedir? Yani, aksiyon türüne zerre yenilik getirmiyor... Peki neden oyun editörleri bu oyunu yere göğe sığdıramıyor, anlamıyorum. Bütün puanlar oyunun üretim kalitesine, muhteşem ara sahnelerine ve yeni nesillerdeki en iyi sayılabilecek grafiklerine veriliyor sanki. Bu oyunun çok başarılı olacağına eminim ve oynamak için sabırsızlanıyorum. Ama kabul edelim, oyunun en büyük artısı grafikleri.
Hikaye ve oynanışta yenilik yokken bu oyuna 96 veriliyorsa, bunun sebebi grafiklerin üstün kalitesi yüzünden inceleyen kişinin aklının çıkmasıdır. "
Şimdi, Bay Tascan'ın söylediği, kendince doğru olabilir. Sadece grafikleri bir oyunu 90'lı notların üst yarısına taşıyamaz. Henüz oyunu denemediğim için yorum yapamıyorum (yarın yapabilirim, derginin 360'ı tamirden çıktı :) . Ama bu dünyadan tüm sanatçılar, tüm şairler, tüm yönetmenler, senaristler, idealistler, düşünce insanları yokolduktan sonra, yaratıcılık ve yenilikçilik hakkında en son konuşması gereken kişi, bir EA yetkilisidir. Her yıl bir NFS, bir NHL, bir NBA, bir FIFA, bir NFL, üç Sims 2 ek paketi çıkartarak hayatını sürdüren EA, yenilik peşinde koşmak hakkında yorum yapabilecek son firmadır. Başarılı olup biraz palazlanan oyun yapımcılarını bünyesine katan, sonra da o firmanın tüm yeteneğini emip, kendi emir/komuta zincirinde çalışan yapım ekiplerine entegre eden, yapım aşamasında tasarım ekibine rahat nefes aldırmayan, oyunun ne şekilde ve ne zaman çıkacağına yapım ekibinin liderinin değil, masa başında çeyrek yıl bütçelerine bakan pazarlama ve muhasebe departmanı yöneticilerinin karar verdiği EA, bir oyunda eksik olan yön yenilikçilik olduğunda, konuşabilecek son firmadır.
Oh evet, ben çooook seviyorum EA'i.
Tascan'ın yaratıcı olmamakla suçladığı oyun XBox 360'ın yeni çıkan ve en iyi oyunlarından birisi sayılan Gears of War'du.
Dalga geçmeye başlamadan önce bakalım Alain amca ne demiş:
"Gears of War da nedir? Yani, aksiyon türüne zerre yenilik getirmiyor... Peki neden oyun editörleri bu oyunu yere göğe sığdıramıyor, anlamıyorum. Bütün puanlar oyunun üretim kalitesine, muhteşem ara sahnelerine ve yeni nesillerdeki en iyi sayılabilecek grafiklerine veriliyor sanki. Bu oyunun çok başarılı olacağına eminim ve oynamak için sabırsızlanıyorum. Ama kabul edelim, oyunun en büyük artısı grafikleri.
Hikaye ve oynanışta yenilik yokken bu oyuna 96 veriliyorsa, bunun sebebi grafiklerin üstün kalitesi yüzünden inceleyen kişinin aklının çıkmasıdır. "
Şimdi, Bay Tascan'ın söylediği, kendince doğru olabilir. Sadece grafikleri bir oyunu 90'lı notların üst yarısına taşıyamaz. Henüz oyunu denemediğim için yorum yapamıyorum (yarın yapabilirim, derginin 360'ı tamirden çıktı :) . Ama bu dünyadan tüm sanatçılar, tüm şairler, tüm yönetmenler, senaristler, idealistler, düşünce insanları yokolduktan sonra, yaratıcılık ve yenilikçilik hakkında en son konuşması gereken kişi, bir EA yetkilisidir. Her yıl bir NFS, bir NHL, bir NBA, bir FIFA, bir NFL, üç Sims 2 ek paketi çıkartarak hayatını sürdüren EA, yenilik peşinde koşmak hakkında yorum yapabilecek son firmadır. Başarılı olup biraz palazlanan oyun yapımcılarını bünyesine katan, sonra da o firmanın tüm yeteneğini emip, kendi emir/komuta zincirinde çalışan yapım ekiplerine entegre eden, yapım aşamasında tasarım ekibine rahat nefes aldırmayan, oyunun ne şekilde ve ne zaman çıkacağına yapım ekibinin liderinin değil, masa başında çeyrek yıl bütçelerine bakan pazarlama ve muhasebe departmanı yöneticilerinin karar verdiği EA, bir oyunda eksik olan yön yenilikçilik olduğunda, konuşabilecek son firmadır.
Oh evet, ben çooook seviyorum EA'i.
Yorumlar
Orta zorluk seviyesinin adı HARDCORE, artık siz düşünün :)
Boş bir vaktimde tam tekmil girişeceğim oyuna.
Co-op oynarken ölüm kavramı biraz daha farklı, örneğin tek başınıza oynarken yeterince zarar gördüğünüzde direk olarak ölüyorken, co-op oynanışta yere düşüp kan kaybetmeye başlıyorsunuz, uzun süre kan kaybederseniz ölme ihtimaliniz var ancak takım arkadaşınız yanınıza gelip sizi ayağa da kaldırabiliyor.
Grafik sorusuna ben cevap vereyim, görseller oldukça başarılı olmasına rağmen görselleri bu kadar başarılı kılan şey detayları, çevrede bulunan objeleri ve mimariyi incelemekten çoğu zaman çatışmaları unutuyor insan. Bunun yanında High-end bir pc'ye sahip olmama rağmen şu an GOW'un yanına yaklaşabilen bir oyun yok görsel yönden. ( ki oynanışıyla da benim efsaneler listeme girdi şimdiden.)
Bu arada Sinan Abi Level forumları üzerinden sana bir özel mesaj yollamıştım bir ara kontrl edebilirsen sevinirim.
Oyunun zorluk seviyesi iki kişi oynamaya göre ayarlanmış sanırım. Hardcore da tek başıma ileremeye çalışıyorum act 4 e gelene kadar canım çıktı.
http://new.bigbluecup.com/yabb/index.php?topic=16004.msg375941#msg375941
Şu an forumlarda aktif bir üye sayılır.
Acaba EA'in, bağımsız oyun yapımı dünyası için de planları olabilir mi?