"Bu oyunda yenilik yok!" dedi EA

Dergide bu ayki köşemi okuyanlar, EA'i ne kadar çok sevdiğimi(!) biliyordur. EA'e olan bu sevgim(!) bugün bir EA yetkilisinin (ismi lazım değil, Alain Tascan) bir oyunu hiç yenilikçi olmamakla suçlamasıyla, doruklara ulaştı.

Tascan'ın yaratıcı olmamakla suçladığı oyun XBox 360'ın yeni çıkan ve en iyi oyunlarından birisi sayılan Gears of War'du.

Dalga geçmeye başlamadan önce bakalım Alain amca ne demiş:

"Gears of War da nedir? Yani, aksiyon türüne zerre yenilik getirmiyor... Peki neden oyun editörleri bu oyunu yere göğe sığdıramıyor, anlamıyorum. Bütün puanlar oyunun üretim kalitesine, muhteşem ara sahnelerine ve yeni nesillerdeki en iyi sayılabilecek grafiklerine veriliyor sanki. Bu oyunun çok başarılı olacağına eminim ve oynamak için sabırsızlanıyorum. Ama kabul edelim, oyunun en büyük artısı grafikleri.
Hikaye ve oynanışta yenilik yokken bu oyuna 96 veriliyorsa, bunun sebebi grafiklerin üstün kalitesi yüzünden inceleyen kişinin aklının çıkmasıdır. "

Şimdi, Bay Tascan'ın söylediği, kendince doğru olabilir. Sadece grafikleri bir oyunu 90'lı notların üst yarısına taşıyamaz. Henüz oyunu denemediğim için yorum yapamıyorum (yarın yapabilirim, derginin 360'ı tamirden çıktı :) . Ama bu dünyadan tüm sanatçılar, tüm şairler, tüm yönetmenler, senaristler, idealistler, düşünce insanları yokolduktan sonra, yaratıcılık ve yenilikçilik hakkında en son konuşması gereken kişi, bir EA yetkilisidir. Her yıl bir NFS, bir NHL, bir NBA, bir FIFA, bir NFL, üç Sims 2 ek paketi çıkartarak hayatını sürdüren EA, yenilik peşinde koşmak hakkında yorum yapabilecek son firmadır. Başarılı olup biraz palazlanan oyun yapımcılarını bünyesine katan, sonra da o firmanın tüm yeteneğini emip, kendi emir/komuta zincirinde çalışan yapım ekiplerine entegre eden, yapım aşamasında tasarım ekibine rahat nefes aldırmayan, oyunun ne şekilde ve ne zaman çıkacağına yapım ekibinin liderinin değil, masa başında çeyrek yıl bütçelerine bakan pazarlama ve muhasebe departmanı yöneticilerinin karar verdiği EA, bir oyunda eksik olan yön yenilikçilik olduğunda, konuşabilecek son firmadır.

Oh evet, ben çooook seviyorum EA'i.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
HeHe :D haklisin sinan abi,asil EA nerdeyse 3 yildir yaraticiliktan uzak yani,asil onlarda yeni bir sey yok,ama neden hala en cok onlar satyo anlamadim!!!
Blaxis dedi ki…
Reklam, reklam reklam naser... Türkiye'de görmüyoruz ama haberde saydığım oyunların reklamları Amerika'da her yerde dönüyor... Normal vatandaşlar da sadece EA'in oyunlarını biliyor bu yüzden.
Adsız dedi ki…
katılmaktan başka bir şey yapamıyorum, bir de bu amca oyunlarda eğlence faktörünü unutmuş olsa gerek GoW'u değerlendirirken.
Adsız dedi ki…
kah rol sun elektronik art em per yaaa liiiz miii
Adsız dedi ki…
Battlefield 2142 nin icine nasil spyware koymus olabilir bu firma anlamis degilim.Hic mi yasal islem yapilmadi bu spyware konusunda?
Adsız dedi ki…
Senin görüşün ne Sinan Abi oyun hakkında. Birkaç ay önce Inbox köşesinde sırf bu oyun yüzünden X360 almayı düşündüğünü söylemiştin.Görüşlerini çok merak ediyorum açıkcası.
Blaxis dedi ki…
Gears of War'u henüz iki saat oynadım. İlk gözüme çarpan yanı, ÇOOOOK ZOR olması

Orta zorluk seviyesinin adı HARDCORE, artık siz düşünün :)

Boş bir vaktimde tam tekmil girişeceğim oyuna.
Adsız dedi ki…
Valla sinan abiye sonuna kadar katılıyorum,ben sinan abinin kasım ayki sayısında köşe yazısı çıktıktan çoook önce bile EA'in gerçeklerini millete açıklamaya çalışıyordum,ama nafile.Herkes yine çatır çatır EA oyunları oynuyordu,normal vatandaşlar işte,ne yaparsın.Yanlış anlamayın,EA'in oyunlarının bazıları güzeldir,ama bu tekel giderek kötüleşiyor.Birde Ubisoft'un %20lik hisselerini aldılar.Durumun halini siz düşünün.
Ali Sezgin dedi ki…
Evet oyun pek kolay sayılmaz, bana öyle geliyor ki Hardcore ve özellikle insane modları co-op oynanış düşünülerek yapılmış.

Co-op oynarken ölüm kavramı biraz daha farklı, örneğin tek başınıza oynarken yeterince zarar gördüğünüzde direk olarak ölüyorken, co-op oynanışta yere düşüp kan kaybetmeye başlıyorsunuz, uzun süre kan kaybederseniz ölme ihtimaliniz var ancak takım arkadaşınız yanınıza gelip sizi ayağa da kaldırabiliyor.

Grafik sorusuna ben cevap vereyim, görseller oldukça başarılı olmasına rağmen görselleri bu kadar başarılı kılan şey detayları, çevrede bulunan objeleri ve mimariyi incelemekten çoğu zaman çatışmaları unutuyor insan. Bunun yanında High-end bir pc'ye sahip olmama rağmen şu an GOW'un yanına yaklaşabilen bir oyun yok görsel yönden. ( ki oynanışıyla da benim efsaneler listeme girdi şimdiden.)

Bu arada Sinan Abi Level forumları üzerinden sana bir özel mesaj yollamıştım bir ara kontrl edebilirsen sevinirim.
Adsız dedi ki…
Bir oyunun ne kadar iyi olduğu oyuncu üzerinde bıraktığı toplam etkiyle ölçülmeli. Evet oyunun bir yanı eksiktir belki ama başka bir yanı size öylesine zevk verirki eksiklikleri görmez hale gelirsiniz. GOW bence tam da hak ettiği puanları aldı. Eksikleri yok mu var. Ama o kadar güzellik arasında yitip gidiyor.

Oyunun zorluk seviyesi iki kişi oynamaya göre ayarlanmış sanırım. Hardcore da tek başıma ileremeye çalışıyorum act 4 e gelene kadar canım çıktı.
Adsız dedi ki…
Sinan abi EA den zaten sıkılmıştım bide senin bf2142 alırkenm başına gelenlerden sonra boykot etmeye başlicam inşallah sağlam kalanlardan CryTek i de alıp mahvetmez.bide arkadaşta 360 var manyak bi oyun GoW
Ahmet Kamil Keleş dedi ki…
EA'in Teknoloji Geliştirme Direktörü Jim Hejl geçen gün AGS (Adventure Game Studio) Forumları'na üye oldu..

http://new.bigbluecup.com/yabb/index.php?topic=16004.msg375941#msg375941
Şu an forumlarda aktif bir üye sayılır.
Acaba EA'in, bağımsız oyun yapımı dünyası için de planları olabilir mi?
Adsız dedi ki…
O değil de, BattleField 2142 güzel olmuş diyorlar, EA bir işi becerebildi mi, ne. O Spyware olayı içinse neden mahkeme açılmadı merak ediyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anime, çizgi film değildir!

388@0

12'den 20. Güne Zıplayış