İlginç benzerlik


Daha önce Dabbe adlı Türk yapımı korku filmiyle ilgili düşüncelerimi yazmıştım. Ben beğenmiştim filmi, ama beğenmeyenlerin sayısı da az değildi.

Bugün çok ilginç bir videoyla karşılaştım. Pulse adlı Dimension'dan çıkacak yeni bir korku filminin fragmanıyla. İlginç olan şu ki, Pulse'ın senaryosu, fragmanındaki birçok noktadan anlaşılıyor ki, bu film Dabbe'nin Amerikan versiyonu! Eğer ben yanlış bilmiyorsam ve Dabbe'nin senaryosu başka bir yerden uyarlanma değilse, ilginç bir durum bu. TV kanallarında bangır bangır bağırılırdı ama böyle bir şey olsaydı değil mi?
Amaan, neyse, kafam daha tatilde benim... Dabbe'yi seyretmiş olanlar Pulse ile arasındaki benzerlikleri tartışadursun lütfen, ben birazdan geliyorum...

Yorumlar

ZoseR dedi ki…
Dabbe'nin alıntı olmadığını biliyorum.Benzer yönleri var ama krugunun aynı olduğunu sanmıyorum.Fragmandan da ne kadar çözülebilir bu vuku bilmem; ama eğer bir etkileşim bile oldu ise ne mutlu.Filmin vizyon tarihini öğrenmek farz oldu.Gel bakalım buraya gıgıl!
Onur dedi ki…
"En yakın arkadaşlarından Josh intihar ettikten bir kaç gün sonra, dört gence Josh?dan e-mailler gelmeye başlar. Önce ne olduğunu anlayamayan gençle bunun bir bilgisayar virüsü olduğunu sanırlar. Fakat çok geçmeden gerçek ortaya çıkar. Ölüler, internet aracılığıyla diğer taraftan bizleri izlemektedirler."

Benzerlik var aslında. 2001'deki Japon korku filmi Kario'nun yeniden çevrimi diyorlar. 8-9-06'da (film.gen.tr'de okudum) sinemalarda! (hehe trailer oldu :)
Adsız dedi ki…
Dabbe zaten Kairo adlı bir japon filmin türk-islam gelenek ve inanışlarına göre tekrar çevrimiydi. Yönetmeni açıklamıştı bunu. :P
Adsız dedi ki…
Dabbe tamamen orjinal bi' yapım değildi.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anime, çizgi film değildir!

388@0

12'den 20. Güne Zıplayış